کد خبر: ۴۱۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱ 01 May 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ رضا زندی نیز در گزارشی در روزنامه اعتماد پیرامون این موضوع با تیتر «ستاره‌ خليج‌فارس چطور شروع‌ شد، چگونه‌ تمام شد؟» نوشت: «اگر ادعا مي‌شود كه ٧٤ درصد پروژه پالايشگاهي ستاره خليج‌فارس ايراني است، به اين دليل است كه حدود ٧٠ درصد طراحي آن توسط مهندسان ايراني انجام شده است. جالب است بدانيد كه ٣٠٠ هزار نقشه براي طراحي پالايشگاه رد و بدل شده است.

٦٠ درصد تجهيزات پالايشگاه ايراني است و ١٠٠ درصد ساخت آن توسط شركت‌هاي ايراني انجام شده است. حتي تجهيزات پيچيده هم توسط مهندسان ايراني نصب شده است. پالايشگاه ستاره خليج‌فارس در فاز اول و از ديروز روزانه ١٢ ميليون ليتر بنزين توليد كرده است. پس از تكميل سه فاز اين پالايشگاه ٣٦ ميليون ليتر بنزين يورو چهار، ١٤ ميليون ليتر گازوييل يورو چهار، ٤ ميليون ليتر گاز مايع (LPG) و ٣ ميليون ليتر سوخت جت توليد خواهد كرد. جالب است بدانيد كه تاكنون (پيش از افتتاح) ١ ميليون و ٤٠٠ هزار ليتر گازوييل مرغوب و ١ ميليون و ٢٠٠ هزار تن نفتا از پالايشگاه ستاره خليج‌فارس به كشورهايي نظير ژاپن، هند و... صادر شده است. راندمان پالايشگاه ٦٠ درصد است به اين معنا كه ٦٠ درصد ميعانات گازي را به بنزين تبديل مي‌كند. با ساخت كامل اين پالايشگاه تنگناي ايران در توليد ميعانات گازي برطرف مي‌شود. ايران در فاز اول و از ديروز از واردات بنزين بي‌نياز شده است و پس از تكميل دو فاز ديگر، صادر‌كننده بنزين مي‌شود. اين دو، قدرتي بزرگ در خاورميانه و آسياي ميانه به ايران مي‌دهد. يك قدرت استراتژيك. پالايشگاه ستاره خليج‌فارس براي عزت ملي ايران بسيار مهم بود. ارزش اقتصادي بزرگي هم دارد."»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار