مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گفت: مراسم روز جهانی نجوم در تالار « کهکشان» تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 03 May 2017
 امیر حسین چیذری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای سیزدهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را با ویژه برنامه‌ هایی روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ازساعت ۱۷ الی ۲۲ با حضور شهروندان و علاقمندان به علم نجوم در تالار کهکشان برگزار می کند.

مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران افزود : استاد احمد دالکی پدر نجوم آماتوری ایران باموضوع «تازه ترین دستاوردهای سفینه کنجکاوی» ، کاظم کوکرم سردبیر مجله نجوم با موضوع «دنیای زیبای نجوم» ، مصطفی امام منجم آماتور و مدیر مرکز نجومی آوا استاربا موضوع « پدیده های جذاب نجوم رصدی» از سخنرانان اصلی این برنامه هستند.

وی در مورد تاریخچه هفته جهانی نجوم گفت: این مراسم در سراسر جهان وهر سال در یکی از روزهای ‎۱۵ آوریل تا ‎ ۱۵می ،که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب و برگزار می شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امسال روز ۵ می مصادف با ۱۵ اردیبهشت را که در این روز ماه  در روز و شب درارتفاع مناسبی قابل رصد است و زمان بیشتری در آسمان قرار دارد به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است.

چیذری عنوان کرد: در کنار برپایی این نشست علمی در جشن روز جهانی نجوم ،جشنواره عصر خلاق نیز برای عموم مردم درسنین مختلف اجرا خواهد شد.

وی افزود: رصد خورشید، رصد آسمان شب، اجرای گنبد بادی آسمان نما، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهداءجوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه های جشنواره روز جهانی نجوم است.

شایان ذکر است علاقه‌مندان می توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس، خیابان دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی( عرفات) ، شمارۀ ۲۲، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و یا با شماره تلفنهای ۲۲۲۹۳۲۸۰،۲۲۲۹۲۲۴۶ (داخلی ۱۰۲) تماس بگیرند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار