رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، گفت: تا این لحظه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از نزدیک به ۳ میلیون واجد شرایط آذربایجان شرقی در انتخابات شرکت کرده‌اند که حدود ۶۵ درصد کل واجدین شرایط است و مشارکت بر اساس اطلاعات رسیده همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 20 May 2017
 سعید شبستری خیابانی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران از استقبال کم سابقه مردم آذربایجان شرقی از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد و اظهار کرد: تا این لحظه 1 میلیون و 800 هزار نفر از نزدیک به 3 میلیون واجد شرایط آذربایجان شرقی در انتخابات شرکت کرده‌اند که حدود 65 درصد کل واجدین شرایط است و مشارکت بر اساس اطلاعات رسیده همچنان ادامه دارد و در ساعات پایانی شب صف‌های طولانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دو شهرستان آذربایجان شرقی با کمبود تعرفه مواجه شدند که از ستاد انتخابات خواستار تعرفه جدید بودند، افزود: در تبریز نیز شعبات مختلف اعلام نیاز شد و تا کنون فقط در تبریز 240 هزار تعرفه جدید توزیع شده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در پاسخ به اینکه تخلفاتی به ستاد انتخابات گزارش شده است، گفت: تخلفات جزئی و تبلیغات انگشت شمار در داخل حوزه رأی گیری اعلام شده بود که سازمان یافته نبوده است.

شبستری از کشف یک شناسنامه تقلبی در یکی از شهرستان‌های استان خبر داد و ابراز داشت: فرد مورد نظر بلافاصله دستگیر شد و در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با شناسنامه «مَیّت» هم برای رأی دادن مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: گزارشی در این زمینه نداریم امکان رأی دادن با این شرایط وجود ندارد چراکه در سامانه استعلام شماره ملی صورت می‌گیرد و در صورت چنین اقدامی برخورد می‌شود ضمن اینکه با این سامانه آنلاین امکان رأی دادن تکراری هم وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان شرقی با اشاره به ازدحام در برخی از حوزه‌های رأی گیری استان گفت: برای افزایش سرعت عمل اخذ رأی منشی‌های صندوق افزایش یافت و از مخابرات نیز خواستیم که پهنای باند را افزایش دهد که در پاسخ استعلام کد ملی و سرعت عمل بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: صندوق سیار هم به برخی شعب پر ازدحام اعزام شد ولی در این زمینه هم محدودیت داشتیم چراکه محل مأموریت هر صندوق مشخص است و کمتر امکان اعزام داشتیم.

شبستری خیابانی در پاسخ به سوالی مبنی بر انسداد سایت‌های استانداری‌ها و قطع اینترنت استانداری‌ها گفت: به دلیل ظهور ویروس باج گیر برای امنیت بیشتر در آستانه انتخابات این تصمیم اتخاذ شد، ضمن اینکه حملات سازمان یافته هم از خارج همیشه بوده و ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی به سؤال دیگری مبنی بر زمان آغاز اعلام نتایج تدریجی انتخابات، گفت: به استان‌ها فقط دسترسی مشاهده میزان مشارکت را داده‌اند ولی نتایج انتخابات الکترونیک به صورت لحظه‌ای در اختیار وزارت کشور قرار دارد ولی به اشتانها دسترسی نداده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :