وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت 300 هزار تنی پروژه عظیم آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی انرژِی‌بر لامرد، گفت: با توجه به گشایش ال‌سی این پروژه از دو سال پیش، اجرای طرح آلومینیوم جنوب هیچ مشکل خاصی ندارد.
کد خبر: ۴۵۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 11 July 2017
تابناک فارس به نقل از فارس : محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از دو منطقه ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان هرمزگان بازدید کردم که این دو پروژه با هم مرتبط هستند؛ چراکه برای واردات مواد اولیه نیاز به بندر داریم.

وی با بیان اینکه عملیات احداث بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شروع شده است، افزود: با توجه به آنکه طرح آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد در حال اجراست، اولویت برای ما فاز یک بندر است که برای تامین مواد اولیه مورد استفاده خواهد گرفت.

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: ال.سی (اعتبار اسنادی) طرح آلومینیوم جنوب در لامرد 2 سال پیش گشایش یافت و هم‌اکنون مشکل خاصی وجود نداشته و با تلاش بیشتر نیروهای مستقر در این طرح، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: آلومینیوم جنوب اثرات زیادی در رشد و توسعه خواهد داست، ازجمله آنکه زمینه استقرار صنایع پایین‌دستی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید 300 هزار تنی پروژه آلومینیوم جنوب در لامرد، بیان داشت: کل تولید فعلی آلومینیوم کشور 350 هزار تن است و این پروژه به تنهایی تقریبا معادل کل کشور تولید آلومینیوم خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیش‌بینی توسعه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد انرژی‌بر در آینده را در نظر داریم، اضافه کرد: اما با همین مقدار نیز  زمینه اشتغال‌‌زایی زیادی فراهم شده و همچنین صنایع زیادی را می‌توان ایجاد کرد و اگر بخش خصوصی در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند ما حتما حمایت خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار