استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید در هیئت‌های واگذاری از مسئولان هر استانِ صاحب واحد واگذاری نماینده معرفی شود گفت: ما از برخی واگذاری ها در استان از طریق رسانه ها مطلع می‌شویم که باید از مدیران استان هم مشورت بگیرند تا از مشکلات ناشی از عدم اهلیت و... پیشگیری کنیم.
کد خبر: ۴۸۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 20 August 2017
اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه نگاه علمی به مشکلات استان می‌تواند راهگشا باشد اظهار کرد:  یکی از مشکلات استان واگذاری برخی واحد‌ها به بخش خصوصی است که باید با نگاه علمی راه حلی برای این موضوع تدوین شود. 

وی با تاکید بر ضروت بازنگری درقوانین و روش واگذاری، اعلام کرد: تغییر قانون قطعا مستلزم زمان است و شاید اصلا قانون ایرادی نداشته و نحوه اجرای آن دچار اشکال باشد و اگر در قوانین، پیشنهاد اصلاحی باشد باید ارائه شود تا ما نیز به مرکز ابلاغ کنیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید در هیئت‌های واگذاری از مسئولان هر استانِ صاحب واحد واگذاری نماینده معرفی شود گفت: ما از برخی واگذاری ها در استان از طریق رسانه ها مطلع می‌شویم که باید از مدیران استان هم مشورت بگیرند تا از مشکلات ناشی از عدم اهلیت و... پیشگیری کنیم.

 

جبارزاده درعین حال خاطرنشان کرد: اضافه شدن یک نفر از مسئولان استانی به هیئت واگذاری نیز جزو پیشنهادات ما است و تقاضا داریم دستگاه قضایی نیز نکات مورد نظر خود را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: به وزارت اقتصاد، مجلس و مراکز تصمیم گیری نتایج علمی تحقیق در مورد مشکلات واگذاری در آذربایجان شرقی اعلام شود تا با اصلاح روند فعلی مشکلات این واحد‌ها به مشکلات جدی اجتماعی و اقتصادی استان تبدیل نشود. 

جبارزاده با بیان اینکه تاکنون 80 جلسه کمیسیون کارگری در آذربایجان شرقی برگزار شده است ابرازداشت: از این تعداد جلسات 60 جلسه آن مربوط به شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی است. برخی تجمع‌ها هم در مقابل استانداری اتفاق می‌افتد که دقیقا در روز سفر یکی از سفرا به تبریز در مقابل استانداری تجمع کردند که موجب خدشه وارد شدن به چهره تبریز و استان شد. 

وی در ادامه به روند اعطای تسهیلات به واحدهای تولید در طرح «رونق تولید» در استان اشاره کرد و گفت:  با همکاری بانک‌ها رتبه سوم تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی را کسب کردیم در حالی که در بزرگی اقتصاد و بانک‌ها رتبه سوم را نداریم ولی بانک‌ها اقدامات خوبی در راستای اعطای تسهیلات انجام دادند و رتبه دوم را کسب کردیم. 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: بانک سپه هم اخیرا اعلام آمادگی کرده تا تسهیلات ارزی و ریالی به صنایع استان برای نوسازی صنایع اعطا کند که این بانک چنیین خدمتی را به صورت ویژه در این استان ارائه می‌کند. 

 بررسی پیشنهادهای کمیته کارشناسی شورا در خصوص لزوم اصلاح واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، ایرادات و چالش‌های آن، تاکید بر نظارت مستمر و ثمربخش بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی استان، پیشنهاد اصلاحی کمیته کارشناسی شورا در خصوص قانون مالیات‌های مستقیم و بررسی پیشنهادهای استفاده از ظرفیت‌های رویداد تبریز 2018 در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :