قائم مقام بانک مرکزی در بازدید از منطقه آزاد ارس:
موفقیت های منطقه آزاد ارس خوشحال کننده است و این موفقیت ها در تمام حوزه ها از جمله اشتغال، تولید و صادرات قابل مشاهده است.
کد خبر: ۵۱۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 19 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، اکبر کمیجانی در این بازدید، گفت: موفقیت های منطقه آزاد ارس خوشحال کننده است و این موفقیت ها در تمام حوزه ها از جمله اشتغال، تولید و صادرات قابل مشاهده است.
وی ضمن اشاره به سیاست های حمایتی دولت از مناطق آزاد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این مناطق، تصریح کرد: حمایت از تولید و اشتغال یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم است و این حمایت ها به صورت جدی و مستمر انجام یافته است.
قائم مقام بانک مرکزی افزود: این آمادگی را داریم تا با همکاری بانک کشاورزی، نیازهای اعتباری بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی را در منطقه آزاد ارس، تامین کنیم.
کمیجانی تاکید کرد: کشت مکانیزه و علمی در ارس نویدبخش رشد و توسعه است و باید از مسیری که درمنطقه آزاد ارس شکل گرفته است، حمایت کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در جریان این بازدید، گفت: ارس در بخش کشاورزی و کشت گلخانه ای در چند سال اخیر توسعه زیادی پیدا کرده است و سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.
محسن خادم عرب باغی افزود: در زمینه توسعه باغات زیر کشت منطقه آزاد ارس در سال های اخیر بالغ بر 1000 هکتار باغ زردآلو و نزدیک به 4000 هکتار سایر میوه ها زیرکشت رفته است.
وی آب و هوای مناسب منطقه آزاد ارس را در این زمینه بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: آب و هوای مناسب، باعث شده است که محصولات باغی ارس به صورت نوبرانه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود و به قیمت مناسبی به فروش می رسد.
عرب باغی صادرات را یکی از اهداف بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: در ماه های گذشته یک واحد سردخانه برای صادرات میوه های کشت شده به کشورهای CIS افتتاح شده است و این موضوع میزان صادرات محصولات باغی را افزایش می دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: در ادامه نیز در تلاش هستیم تا صنایع جانبی و تبدیلی در کنار باغات زیرکشت رفته، ایجاد شود. این صنایع می توانند ارزش افزوده تولید باغی ارس را افزایش دهند.
وی عنوان کرد: تبدیل واردات به تولید محصولات یکی از دستاوردهای منطقه آزاد ارس است و هم اکنون شرکت هایی که قبلا وارد کننده لوازم آرایشی، لباس و کفش بودند، در منطقه آزاد ارس به تولید این محصولات اقدام کرده اند.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، در پایان گفت: افزایش تولید به جای واردات، سبب شده است که در سال های اخیر، اشتغال بیش از 12 هزار و 600 نفر در منطقه آزاد ارس محقق شود.
گفتنی است، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی و مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی کشور و هیئت همراه امروز پنجشنبه 27 مهرماه در ارس حضور یافته و از فعالیت های صورت گرفته در حوزه کشاورزی، گلخانه ای، صنعتی و تولیدی ارس دیدن کردند. مجتمع گلخانه ای تارلا امین ارس یکی از مراکز تولیدی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :