دبیر هنری جشنواره تئاتر خیابانی ارس:
دبیر هنری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس گفت: جشنواره تئاتر خیابانی ارس، توانست هنر تئاتر را وارد زندگی و سبد کالایی مردم و گردشگران منطقه آزاد ارس کند چرا که، صدها نفر که حتی یک بار تجربه تماشای تئاتر را نداشتند، با حضور در صحنه ی تئاتر خیابانی در منطقه آزاد ارس، مجذوب تئاتر شدند.
کد خبر: ۵۶۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 19 February 2018

رامین راستی با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی ارس یکی از پربارترین و مهم ترین جشنواره های هنری در شمالغرب کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این جشنواره از جمله جشنواره های نوپا در سطح کشور بوده و همچنین کار خود را از داخل استان آذربایجان شرقی آغاز کرده، با این حال در همان سال های نخست فعالیت خود، توانسته تأثیرات بسزایی را در حوزه تئاتر خیابانی داشته باشد.

وی افزود: این جشنواره تاکنون، به خوبی توانسته افرادی را که دغدغه ی تئاتر خیابانی را دارند، مجذوب خود کند.
دبیر هنری جشنواره تئاتر خیابانی ارس با اشاره به دوره های اول و دوم برگزاری این جشنواره، اذعان داشت: در این دوره ها شاهد کارهای خوب و شاخصی از جمله آثار آیینی و سنتی آذربایجان توسط گروه های مختلف هنری بودیم اما با این حال، این دوره ها غیررقابتی برگزار می شد و صرفا جنبه همایشی در ایام نوروز را داشتند.

وی همچنین ادامه داد: اما در دوره سوم این جشنواره، به دلیل رقابتی شدن فضا و حساسیت بالا، شاهد کیفی تر شدن کارها و حرکت رو به رشد در جشنواره بودیم، به طوری که گروه های هنری، خود را محک می زدند تا بتوانند کارهای قدرتمند و جدیدی را در شاخصه های مختلف ارائه دهند.

راستی در ادامه با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس، دوره تولید، شکوفایی و کیفیت اجراها بود، اظهار کرد: کیفیت این دوره از جشنواره به واسطه هئیت بارخوانی و هئیت داوران نسبت به دوره های قبل بسیار عالی بود و از 100 اثر ارسال شده به جشنواره، 40 اثر کیفی توسط هئیت بازخوانی پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره، به صورت فرا استانی برگزار شد و شرکت کنندگان از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل و همچنین دانشجویان غیربومی با آثار تأثیرگذار، رنگ و بوی دیگری به این جشنواره بخشیدند.

رامین راستی در ادامه با بیان اینکه تئاتر خیابانی موجب ایجاد فرهنگ و افزایش بینش و دانش در جامعه می شود، تصریح کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس موجب شد تا تماشاگران بسیاری مجذوب تئاتر شوند و با توجه به اینکه بسیاری از قومیت ها و ملیت ها با زبان های مختلف در منطقه آزاد ارس حضور می یابند، احساس همزادپنداری را در آنان رقم زده است.

حضور داوران ملی نقطه طلایی جشنواره تئاتر خیابانی ارس

دبیر هنری جشنواره تئاتر خیابانی ارس با اشاره به حضور داوران ملی در این جشنواره تأکید کرد: وجود داوران ملی حساسیت، شناخت و آگاهی رقابت را افزایش می دهد چرا که گروه های هنری با دیدن اسامی و وزنه های تئاتر کشور از جمله دکتر قطب الدین صادقی به عنوان داور این جشنواره، به خود اجازه نمی دهند کارهای ساده ای را به جشنواره ارائه کنند؛ در واقع حضور داوران ملی نقطه اوج و طلایی برای جشنواره تئاتر خیابانی ارس محسوب می شود.

گفتنی است پنجمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از 7 تا 10 فروردین ماه سال 1397 در شهر جلفای منطقه آزاد ارس و در میان استقبال پرشور گردشگران میلیونی حاضر در این منطقه مرزی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :