رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:تماس تلفنی روحانی با ۸ مرجع تقلید/انفجار مین در مرز ایران و پاکستان/افشای نقش تاجر وابسته به امارات در سیاست‌های ضدایرانی ترامپ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 22 March 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محدودیت ورود مهاجران افغانستانی به استخری در قم

به نظر می‌رسد اعمال محدودیت به مهاجران افغانستانی پایانی ندارد و در تازه‌ترین این اتفاق استخری در قم از فروش بلیت به آن‌ها خودداری می‌کند.بعد از گذشت چندین سال از ماجرای جلوگیری ورود مهاجران افغانستانی به پارک صفه در اصفهان آن هم در ایام نوروز اینبار، «استخر ....» که در قم، یکی از مذهبی‌ترین شهرهای کشور قرار دارد، در قوانین خود برای فروش بلیت اعلام کرده است: «امکان خرید بلیت برای اتباع افغانی وجود ندارد».مدیر سایت -قم تیکت-، در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: تنها فروشنده بلیت‌ها هستیم و برای اطلاع از قوانین و مقررات بایستی با مجموعه‌ها تماس بگیرید.او درباره‌ی این که «قوانینی که در سایت نوشته شده، بوسیله مسوولان مجموعه‌هاست؟»، گفت: بله، این ضوابط گفته‌ی مسوولان استخر است و نمی‌توانیم از خودمان مطلبی را بگوییم. 

مردم ما مثل مردم کره شمالی نیستند 

محمدرضا خاتمی می‌گوید: اصلاح‌طلبان هیچ وقت نگفته‌‌اند مردم رأی بدهید که ما چه کارهایی خواهیم کرد. اگر مصاحبه‌ها را نگاه کنید، متوجه می‌شوید آنها تنها گفته‌‌اند بیایید رأی بدهید چون کشور در شرایط خاص قرار دارد و ما فقط می‌خواهیم کشور را از این وضعیت نجات دهیم. هیچ‌گاه شعار دیگری نداده‌اند. آنچه اصلاح‌طلبان برای آن در سال ٩٢ پای کار آمدند، اتفاق افتاد. کشور از آن شرایط ویژه نجات پیدا کرد.مردم ما هم مردم کره‌شمالی نیستند که بگوییم حالا که چیزی نیست، پس اشکنه بخورید! مردم ما باسواد هستند، مطالبات تاریخی دارند و بنابراین تحمل نمی‌کنند. بر این اساس چنین وضعی برای مردم تحمل‌پذیر نخواهد بود. حتما اگر می‌خواهیم وضعیت به اینجا نرسد، باید تغییرات متناسب رخ دهد.

برخی می گویند، بگذارید شاد باشیم؛ این نوع شادی کاخ سفیدی است

 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شادمانی که باعث شود انسان از خطوط قرمز خدا بگذرد، شادی یی از نوع اهالی کاخ سفید است.حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی سه شنبه شب در آیین شب شهادت امام هادی (ع) و آغاز سال نو در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) در طرقبه افزود: چند سالی است که کاخ سفید هم مراسم نوروز را برپا می کند و در کاخ سفید که حقیقتا کاخ سیاه است، سفره هفت سین پهن می کنند.وی بیان کرد: اما مردم ایران زمان تحویل سال و آغاز نوروز را در جوار حرم مطهر رضوی یا بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر کشور حضور پیدا می کنند و در این اماکن مقدس تحویل سال را جشن می گیرند.وی اظهار کرد: پیام حضور مردم در جوار امامزادگان و اماکن مقدس این است که نوروزشان با محبت اهل بیت (ع) گره خورده و جدای از دین نیست.امام جمعه موقت تهران گفت: تفاوت نوروز مسلمانان ایرانی با نوروز اهالی کاخ سفید آن است که آنان نوروز را بی خدا می بینند اما مسلمانان ایرانی نوروز گره خورده با خدا را قبول دارند و در جوار امام رضا (ع) یا امامزادگان به نوروز عشق می ورزند و این پیام بسیار مهمی است.حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اظهار کرد: این حضور به معنای آن است که دیگر نوروز کسی در جوار امامزادگان با گناه مخلوط نمی شود و معصیت نمی کند و شادی خود را همراه با دینداری و دوری از معصیت می داند.وی اظهار کرد: برخی می گویند، بگذارید شاد باشیم و این شادی را عبور از خطوط قرمز خدا می دانند، اما شادی از دیدگاه ما، شادی یی است که در آن گناه و معصیت نباشد.عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: اگر سالروز شهادت آن امام بزرگوار با روز اول نوروز و رسم دید و بازدید ایرانیان همزمان شده، انجام صله رحم اشکالی ندارد اما باید حرمت امام هادی (ع) حفظ شود.

واکنش واعظی به ریزش آرای موافق سه وزیر

مسئول دفتر رئیس‌جمهور استیضاح را حق مجلس خواند و گفت:سه وزیر عزیزمان هم خوب دفاع کردند خوب حرف زدند صحبت‌های‌شان اقناعی بود.محمود واعظی در پاسخ به این سئوال که آرای موافق به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در زمان استیضاح وقتی مقایسه می شود با رأی اعتمادی که آنها مردادماه 96 از مجلس گرفتند، کاهش محسوس و معنی داری دارد، آیا این پیامی به دولت بود؟ به خبرآنلاین گفت: فضای آن دوران با فضای این دوران متفاوت بود، مهم آن است که مجلس به وظیفه خودش عمل کرد.مسئول دفتر رئیس جمهور گفت: استیضاح حق مجلس است و سه وزیر عزیزمان هم خوب دفاع کردند خوب حرف زدند صحبت های شان اقناعی بود و از مجلس هم باید تشکر کنیم که به سه وزیر استیضاح شده اعتماد مجدد کردند.

تماس تلفنی روحانی با ۸ مرجع تقلید

رییس جمهور در تماس تلفنی با مراجع عظام تقلید به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، ضمن تبریک حلول سال نو و همزمانی نوروز با ماه مبارک رجب، برای آنان سلامتی و سالی سرشار از برکت و موفقیت مسالت نمود.جت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگوهای جداگانه با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و مظاهری از حمایت‌ها و توجه مراجع عظام تقلید به برنامه‌های دولت تشکر کرد.رییس جمهور در این گفتگوها ابراز امیدواری کرد که در سایه رهنمودها و هدایت های رهبر معظم انقلاب، همدلی قوا و نهادها و همراهی و مشارکت عمومی؛ و همچنین ادامه اجرای سیاستهای اقتصادی در مسیر اشتغال آفرینی و حمایت از تولید داخلی؛ سال ۱۳۹۷ سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز ایران باشد.مراجع عظام تقلید نیز سال نو را به رییس جمهوری تبریک گفته، ضمن تشکر از زحمات و خدمات دولت در سال گذشته، برای خدمت بیشتر دولت به مردم، بویژه طبقات محروم آرزوی توفیق نمودند. 

انفجار مین در مرز ایران و پاکستان

رسانه های پاکستان شامگاه چهارشنبه در خبری اعلام کردند:در انفجار یک مین در مرز پاکستان سه غیرنظامی شامل دو زن و یک مرد کشته شدند.در این حادثه که در منطقه 'چگی' ایالت بلوچستان پاکستان روی داد، دستکم سه تن کشته شده و یک کودک نیز به شدت زخمی شدند.به گفته مسئولان ایالت بلوچستان پاکستان، خودروی حامل دو زن و یک کودک در حال عبور از این منطقه بود که با مین برخورد کرد ودر این حادثه راننده خودرو به همراه دو زن کشته و کودک نیز به شدت مجروح شد.به گفته منابع آگاه، این افراد قصد داشتند غیر قانونی از مرز عبور کنند که به مین برخورد کردند.بر اساس این اخبار، نیروهای امنیتی نیز با حضور در منطقه تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند و کشته شدگان حادثه به پزشکی قانونی و مجروح حادثه نیز به بیمارستان منتقل شد./ایرنا

حسینی: دیگر امیدی به وفادارى احمدی نژاد نیست

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد و فعال فرهنگی کشورمان، در این خصوص  گفت: موضع گیری افراطى ونابخردانه احمدى نژاد و حلقه پیرامونش درماه هاى اخیر قطعا به نفع دشمنان انقلاب به ویژه شیطان بزرگ امریکا و روباه مکار انگلیس است و نمایش مضحک مشایى در برابرسفارت انگلستان نمى تواند از زشتى و قبح کارهای این جماعت بکاهد، بلکه برجرایم آنها مى افزاید.سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد و فعال فرهنگی کشورمان، در این خصوص به عصر ایران گفت: موضع گیری افراطى ونابخردانه احمدى نژاد و حلقه پیرامونش درماه هاى اخیر قطعا به نفع دشمنان انقلاب به ویژه شیطان بزرگ امریکا و روباه مکار انگلیس است و نمایش مضحک مشایى در برابرسفارت انگلستان نمى تواند از زشتى و قبح کارهای این جماعت بکاهد، بلکه برجرایم آنها مى افزاید.وی ادامه داد: و این خیمه شب بازی ها سبب مى شودکه مردم ماهیت این گروهک رابهتر بشناسند وکسانى که بخاطر خدمات دولت نهم و دهم و مواضع عدالت خواهانه و ضداستکبارى از احمدى نژاد حمایت مى کردند، متوجه مى شوند که دیگر نمى توان به وفادارى این افراد به نظام اسلامى وپایبندى به اصول انقلاب وارزش هاى اسلامی امیدوار بود.حسینی اظهار کرد: درشرایط فعلى درکنار اقدام قوه قضائیه براى برخورد با اقدامات ضد امنیتى این حلقه و پیشگیرى ازجرائم بعدى، ضرورت دارد که روشنگرى لازم درباره تخلفات و سوء استفاده های آنان انجام شود تا مظلوم نمایى نکنند.نماینده سابق مجلس افزود: احمدی نژاد و مشایى ظاهرا تحت تاثیر القاءات “مرشد از نظر پنهان “ خود، دچارت وهماتى شده اند که باقاطعیت خبر از تحولاتى در کشور مى دهند که؛ بزودى ابر وباد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم مى دهند تا همه چیز بر وفق مراد آقایان شود و مجددبه قدرت بازگردند!وزیر ارشاد اسبق کشورمان گفت: خوب است که به آنها یادآورى شود درگذشته هم بارها با ضرس قاطع در موضوعات مختلف ازجمله رئیس جمهورشدن مشایى پیش گویى کرده بودندکه هیچ کدام ازاین رؤیاها تعبیرنشده بود و داستان منجمى را تداعى مى کند که هنگام اعدامش بخاطر پاره اى جرایم ازاو سوال کردند، آیا این ماجراوسرنوشت را هم پیش بینى کرده بودى؟ پاسخ داد بله درطالع خود رفعتی دیده بودم، ولى فکر نمى کردم بالا بردنم براى اعدام باشد!حسینی در پایان اشاره کرد: بهرحال اگر در رفتار خود تجدیدنظر نکنند و با این شیوه انتحارى پیش بروند، طبیعی است که با آنها برخورد شود./عصرایران 

افشای نقش تاجر وابسته به امارات در سیاست‌های ضدایرانی ترامپ

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی از نقش یک تاجر لبنانی-آمریکایی در سوق دادن کاخ سفید به سمت سیاست‌های ضدایرانی پرده برداشته است.یک روزنامه آمریکایی مستنداتی جدید افشا کرده که نشان می‌دهند چگونه یک فرد وابسته به دولت‌های امارات و عربستان سعودی یکی از سازمان‌دهندگان کمک‌های مالی برای «دونالد ترامپ» در دوران انتخابات را به ابزار اصلی نفوذ حاکمان ریاض و ابوظبی در کاخ سفید تبدیل کرده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، صدها صفحه مکاتبات انجام شده بین «جورج نادر»، تاجر آمریکایی-لبنانی و مشاور سیاسی حاکم غیررسمی امارات و «الیوت برویدی»، معاون مالی کمیته ملی جمهوری‌خواهان، نقش این دو نفر را در سوق دادن سیاست‌های ترامپ به سمت و سوی مطلوب امارات و عربستان، اخراج «رکس تیلرسون» از سمت وزارت خارجه آمریکا و تقابل‌جویی‌های مکرر واشنگتن با ایران و قطر فاش می‌کنند. رکس تیلرسون هفته گذشته از سمتش اخراج شد و دونالد ترامپ مواضعی به مراتب‌ سخت‌گیرانه‌تر از گذشته در قبال ایران و قطر اتخاذ کرده است. نشانه‌هایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه او قصد دارد تا روز 12 ماه می (22 اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کند. /تسنیم

تلاش لیبرمن برای ائتلاف با آفریقا علیه ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که تل‌آویو بتواند با تشکیل یک ائتلاف با کشورهای آفریقایی، ایران را به سوی انزوا بکشاند.«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در یک سفر آفریقایی به «تانزانیا»، «زامبیا» و «روآندا» سفر کرده بود، در پایان این سفر ابراز امیدواری کرد که با تشکیل ائتلاف با کشورهای آفریقایی، بتواند ایران را منزوی کند.روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این خصوص گزارش کرد، لیبرمن در پایان سفر خود به آفریقا گفت: «اسرائیل آنچه را که آفریقا در زمینه کشاورزی، دارو و دفاعی نیاز دارد، در اختیار دارد. هر ائتلافی را با کشوری در اینجا (آفریقا) شکل دهیم، ایران را به حاشیه سوق می دهیم و منزوی می‌کنیم»./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار