کد خبر: ۵۸۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 23 March 2018

تابناک / طبیعت سرسبز، سوغاتی‌های رنگارنگ و میهمان نوازی گیلانی‌ها موجب شد تا این استان شمالی پیشتاز در جذب گردشگر در کشور باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۶ تا ۱ فرودین ماه ۹۷، ۴۱۵ هزار خودرو با ۱۵ درصد رشد نسبت به پارسال وارد استان گیلان شده است و گیلان در جذب گردشگر در کشور پیشتاز است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۹۰۱ هزار نفراز گردشگران نوروزی اقامت شب در استان را داشتند افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵/۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین خاطر نشان کرد: ۲۶۳ گردشگر خارجی نیز در تعطیلات نوروز با ۱۰ درصد رشد در اماکن اقامتی گیلان اسکان یافتند.

رضا علیزاده اعلام کرد: تا کنون حدود ۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه ها، سایت‌های گردشگری و اماکن تاریخی گیلان دیدن کردند.

وی با بیان اینکه شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان، لاهیجان، بندرانزلی و آستارا بیشترین میزان گردشگران را داشته افزود: سقالکسار رشت، دهنه سر شیجان، استخرجان و حلیمه جان رودبار و همچنین قاسم آباد روسر پذیرای بیشترین گردشگران نوروزی در این مدت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: امسال ۹۴ هتل، ۳۴ هتل آپارتمان، ۸۸ مجتمع گردشگری و تفریحی، ۴۹ مهمان پذیر، هزار و ۳۳۳ خانه مسافر و ۳۸۹ مدرسه با ۳ هزار کلاس درس آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند.
رضا علیزاده با اشاره به اینکه اماکن اقامتی گیلان در هر شبانه روز ظرفیت پذیرش ۸۶۰ هزار نفر را دارد گفت: هیچ دغدغه‌ای مبنی بر اسکان گردشگران نداریم.

وی تصریح کرد: امسال ۷۰ نمایشگاه صنایع دستی در نقاط مختلف استان گشایش یافته است تا ضمن معرفی صنایع دستی و دست ساخته‌های هنرمندان گیلانی به رونق اقتصادی نیز بیش از پیش کمک شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار