عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:در صورت عدم پایبندی طرف‌های مقابل ایران تمام توانایی هسته‌ای خود را سر خواهد گرفت، ایران می‌تواند همه تعهدات که برای حُسن نیت نشان داد را بر هم زند زیرا خویشتن داری جمهوری اسلامی حدی دارد و بیش از این نمی‌توان بدون هیچ منفعتی اجرای برجام را ادامه دهیم.
کد خبر: ۶۰۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 06 May 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به اظهارات یکی از نزدیکان ترامپ مبنی بر عدم خروج آمریکا از برجام و تمدید توافق برای مدت کوتاهی، گفت: اروپایی‌ها نیز مدتی است که همانند آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و این در حالی است که ایران به عدم تعهدات آمریکا در قِبال برجام عادت کرده است، جوسازی‌های هم که از سوی ترامپ و همراهانش همچون عدم خروج از برجام و تمدید موقت توافق برای اخذ امتیازات بیشتر است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تنها به دنبال امتیازگیری از جمهوری اسلامی نیستند، آنها در این میان امتیازهایی از عربستان سعودی و سایر کشورها را اخذ کردند، هم‌اکنون هم به دنبال اخذ امتیازاتی از کره شمالی و جنوبی هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی تاکنون به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده است، روح برجام نیز قرار بود روابط اقتصادی و سیاسی بهتر بین‌الملی برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. به نظر می‌رسد آمریکا و اروپا در این زمینه تقسیم کار کردند و نمایش‌های تبلیغاتی علیه ایران به راه انداختند.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: برجام صرفا قراردادی هسته‌ای است، لغو تحریم‌ها نیز تنها حول مسائل هسته‌ای بوده است اما مذاکرات طولانی مدت و نتیجه حاصل شده هیچ ثمره‍‌ای برای جمهوری اسلامی نداشته است حال چگونه تاکید دارند که ایران در موضوعاتی چون دفاعی و موشکی و غیره نیز مجددا به پای میز مذاکره بنشیند، به ویژه اینکه رفتارهای طرف مقابل موجب بی‌اعتمادی بیشتر ما به آنها شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون تمام اجزا و ارکان حاکمیت به نظر واحد رسیدند و معتقدند ایران به تعهدات خود پایبند بوده لذا طرف مقابل باید کوتاه بیاید، ایران مورد تایید آژانس بین‌المللی، خانم آمانو و هیات حاکمه قبل آمریکا است، دولت ایران هم به عنوان داوطلبانه و بدون مصوبه مجلس ان پی تی را اجرا کرده است.

وی افزود: ایران برای نشان دادن حُسن نیت خود تاکنون تمام اقدامات را انجام داده است، اما در صورت نقض عهد طرف‌های مقابل دانشمندان ایرانی از توانایی خود استفاده کرده و آن را به کار خواهند گرفت بنابراین به غنی سازی 20 درصد و بالاتر که توانایی داریم، باز خواهیم گشت.

جمالی نوبندگانی تصریح کرد: در صورت عدم پایبندی طرف‌های مقابل ایران تمام توانایی هسته‌ای خود را سر خواهد گرفت، ایران می‌تواند همه تعهدات که برای حُسن نیت نشان داد را بر هم زند زیرا خویشتن داری جمهوری اسلامی حدی دارد و بیش از این نمی‌توان بدون هیچ منفعتی اجرای برجام را ادامه دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خوشبختانه همه قوا و مسئولان اجرایی و نظارتی کشور در مورد موضوع برجام به عنوان موضوع امنیت ملی اتفاق نظر دارند.

 مارک میدوز، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که آمریکا فعلا از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود و برجام احتمالا برای مدت کوتاهی تمدید خواهد شد.

بر اساس گفته میدوز، ترامپ به نظر می رسد بیشتر متمرکز بر دیدار آتی خود با رهبر کره شمالی و موضوع سیاست تجاری با چین است، از این رو ترامپ نمی‌خواهد خروج از برجام به عنوان مانع در مسیر گفتگوها با دو کشور کره شمالی و چین قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار