استاندار آذربایجان شرقی در جلسه تنظیم بازار استان تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار کالاهای اساسی از سوی دستگاه‌های مسئول، گفت: با توجه به اینکه ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی با قیمت 4200 تومان از سوی دولت تأمین می‌شود نباید شاهد افزایش قیمت غیرمنطقی در قیمت این نوع از کالاها باشیم.
کد خبر: ۶۱۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 24 May 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان، با اشاره به گشایش 5.4 میلیارد دلار خط اعتباری از سوی دولت با قیمت 4200 تومان برای واردات مواد اولیه و 3700 تومان برای کالاهای اساسی، اظهار داشت: این اقدام به معنی است است که نباید شاهد هیچ‌گونه افزایش غیرمنطقی در قیمت کالاهای اساسی به بهانه نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی باید با ثبت سفارش از طریق سامانه نیما، از این فرصت استفاده کنند، افزود: مشکلات احتمالی در این راستا باید شناسایی و از طریق مراجع مربوط نسبت به حل آنها اقدام شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های تولیدی و صنفی باید درخصوص تأمین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی توجیه شوند تا بتوانیم به اندازه سهم استان از این فرصت استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه اصلی دولت، مدیریت شرایط جدید و برخورد با تخلفات و سودجویی‌هاست، گفت: لازم است دستگاه‌های مسئول با افزایش اکیپ‌های بازرسی و نظارت، نسبت به کنترل قیمت و کیفیت کالاهای اساسی در بازار اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: نظارت بر کیفیت مواد غذایی به دلیل اینکه با سلامت مردم در ارتباط است باید جدی‌تر گرفته شود و به هیچ عنوان اجازه عرضه مواد غذایی فاسد در بازار داده نشود.

خدابخش همچنین با بیان اینکه خوشبختانه عرضه کالاهای اساسی در استان وضعیت مطلوبی دارد، گفت: افزایش غیرمنطقی در قیمت کالاها در بازارهای استان مشاهده نشده و برخی مشکلات احتمالی نیز باید توسط مدیران دستگاه‌های مسئول مدیریت شود.

در این جلسه رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گزارشی از آخرین وضعیت عرضه و نوسانات قیمت کالاهای اساسی در بازارهای استان را ارائه کردند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار