عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دشمن دنبال تجزیه ایران است فارغ از اسلامی بودن و یا نبودن آن گفت: ساده‌لوحان سیاسی کمی به خود بیایند، آمریکا بار‌ها بدعهدی خود را ثابت کرده است.
کد خبر: ۶۲۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 30 June 2018
عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دشمن دنبال تجزیه ایران است فارغ از اسلامی بودن و یا نبودن آن گفت: ساده‌لوحان سیاسی کمی به خود بیایند، آمریکا بار‌ها بدعهدی خود را ثابت کرده است.

به گزارش  فارس، حسن رحیمی‌روشن در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به خصومت‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران اظهار کرد: خودکم‌بین‌ها می‌گویند آمریکا قدرت است و نباید با او در افتاد، اما این تلقی اشتباه محض است.

وی با بیان اینکه نباید ضعیف‌النفس بود، گفت: در رابطه ۶۰ ساله ایران و آمریکا همواره ما مظلوم بوده‌ایم، زیرا ملت ایران تنها خواسته از حق و استقلال خود دفاع کند.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه ما آمریکا را تحریم نکردیم، علیه آن‌ها کودتا به راه نینداختیم و نقض عهد نکردیم، گفت: آمریکا تعهد داده بود در برابر آزادی جاسوسان خود در امور ایران دخالت نکند، اما نقض عهد کرد، متعهد شده بود اموال ایران را پس دهد که نداد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا جنگ هشت ساله را به ملت ما تحمیل کرد، اشاره‌ای هم به سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط این کشور کرد و اظهار کرد: کسانی که می‌گویند چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم خواب هستند، زیرا آمریکا آغازگر قطع روابط دیپلماتیک با ما بود.

رحیمی‌روشن با بیان اینکه امام فرمود: ما خوشحالیم که آمریکایی‌ها قطع رابطه کردند، چون معلوم است قطع امید کردند، خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: اگر می‌گویید دموکراسی خوب است این را برای فلسطین هم بپذیرید برای انتخابات ایران هم بپذیرید.

وی با اشاره به اینکه نگاه نظام مستکبر آمریکا نگاهی در تناقض با رویکرد اسلام و انقلاب است، اضافه کرد: بحث هسته‌ای یا حضور منطقه‌ای ایران سایه‌ای از دعوای اصلی است؛ حتی اگر هر کدام از این‌ها را در راستای منافع غرب بپذیریم قدمی دیگر جلو می‌آیند.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: آمریکا به ما می‌گوید چرا در عراق و سوریه حضور دارید حال آن که خود با ۱۰ هزار نیرو در عراق و سوریه حضور تحمیلی دارد همان گونه که ۱۷ سال است در افغانستان حضور دارد.

وی گفت: ریشه منازعه آمریکا با ایران در استقلال‌خواهی و اسلام خواهی ملت ایران است چنانکه عربستان و پاکستان هم ادعای اسلامی بودن دارند، اما آمریکا با آن‌ها مشکلی ندارد، چون آن اسلام هیئات من‌الذله ندارد.

رحیمی‌روشن با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای ما در قلب تهران به دست موساد به شهادت رسیدند، گفت: وهابیت تکفیری نیز در منطقه مبارزه با تشیع را دنبال می‌کند و اگر بنا بود ما به مرز‌های خودمان برای دفاع محدود شویم تا ۵۰۰ کیلومتری عمق مرز ناامن می‌شد.

وی مدافعان حرم را مدافعان حریم حرم و مدافعان مرز‌های ایران و حریم تشیع عنوان کرد و افزود: اگر از زاویه منافع ملی هم بنگرید حضور در منطقه برای ایران ضرورت دارد.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: از نظر حقوق بین‌الملل هر کشور حق دارد از کشوری دیگر دعوت کند نیروی نظامی به آن کشور بیاورد حال آن که حضور آمریکا غیرقانونی است.

وی ادامه داد: ساده‌لوحان کار ما را به حمایت از اسد تقلیل می‌دهند حال آن که کاش در این موضوع هم به ارباب خود آمریکا اقتدا کنند که از هزاران کیلومتر آن سوی جهان در این سو حضور دارد.

رحیمی‌روشن با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا سند برجام که مصوب سازمان ملل را است را زیر پا گذاشت، گفت: چه تضمینی وجود دارد که بار دیگر مانند بیانیه الجزایر خلف وعده نکند؟.

وی با اشاره به نامه یکصد نفر برای مذاکره با آمریکا اظهار کرد: این‌ها یادآور همان ۳۰ نفری بودند که خواستار تحریم ایران از سوی ترامپ شدند.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه قبل از برجام می‌گفتند اگر این معاهده را نپذیریم، جنگ می‌شود جالب است حالا هم می‌گویند جنگ می‌شود، گفت: در بحث موشکی می‌گویند ایران موشک با بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد نداشته باشد که به معنای عدم قدرت دفاع حتی در برابر امارات است.

وی با اشاره به اینکه پایان مذاکره موشکی، یمن شدن ما و کشته شدن زنان و کودکان به سبب ضعف قدرت است، ادامه داد: می‌گویند «سوریه را رها کن فکری به حال ما کن»؛ اگر سوریه را رها کرده بودند تو نبودی که فکری به حالت شود.

رحیمی‌روشن با تأکید بر اینکه موشک ساختن برای نجنگیدن است، بیان کرد: اگر بخواهید در صلح و آرامش باشید باید مدام آماده جنگ باشید و هزینه حمله را بالا ببرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تفکر ساخت پالایشگاه خلیج فارس باید در بحث خودروسازی و قاچاق کالا هم اجرایی شود چنانکه روزی در بحث بنزین ما را تحریم می‌کردند، اما به جایی رسیدیم که از بنزین بی‌نیاز شدیم، امروز هم باید از فروش نفت خام خلاص شویم و این موضوع مدیریت می‌خواهد.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مسوولان ما اگر به دور از اشرافی‌گری، با رویکرد انقلابی و مانند دوران دفاع مقدس عمل کنند عبور از توطئه ممکن است، گفت: هدف اقدامات دشمن علیه ایران نیز جمهوری اسلامی نیست بلکه دنبال تجزیه آن است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حتی یک ایران مستقل غیر اسلامی را هم نمی‌پذیرد چنانکه مصدق را تحمل نکردند، در پایان سخنانش اظهار کرد: امروز فقط باید کالا‌های اساسی با ارز یارانه‌ای وارد شود و دلیلی ندارد با این ارز موبایل وارد کشور شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار