معصومه ابتکار:
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای مهیا شدن شرایط اشتغال و کار شرافت مندانه زنان سرپرست خانوار هم ۲۳۰ میلیارد تومان بیمه پیش بینی شده است که با افزایش همکاری های بین بخشی این موضوع محقق خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 07 August 2018

معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با امام جمعه تبریز بیان اینکه حرکت در مسیر سبک زندگی ایرانی، اسلامی و آشنایی با مهارت‌های ارتباطی؛ نیاز امروز خانواده‌هاست، گفت: نقش بانوان ایرانی در پیاده سازی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و اصلاح الگوی مصرف بسیار قابل توجه هست به طوریکه در شرایط تحریم آنها میتوانند خانواده ها را به سمت تقویت اقتصاد ملی و هویت ایرانی هدایت کنند.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی و حمایت از کالای ایرانی که بخش اعظمی از آن مربوط به صنایع دستی و فعالیت های خانم ها است، از این طریق می توان به اقتصاد و معیشت خانواده و زنان کمک های در خور توجهی داشت.

ابتکار توجه و تذکر به بحث محیط زیست در خطبه های نمازجمعه را کاری بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: سبک زندگی کنونی مردم ایران به محیط زیست لطمه های بسیاری وارد میکند که با تغییر آن به سبک زندگی ایرانی اسلامی میتوان آسیب ها را به حداقل ممکن کاهش داد.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه به اشاره به برنامه های دولت در حوزه زنان و خانواده گفت: به سبب ارتقا و توان افزایی بانوان، طرح ارتقا تاب آوری اجتماعی به صورت خاص در آذربایجان شرقی با آموزش های تسهیلگران این معاونت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به اجرا گذاشته شده است.

ابتکار افزود: در این طرح به بانوان ایرانی چگونگی برخورد با موضوعاتی همچون اعتیاد آموزش داده میشود.

وی گفت: سند پیشرفت و بهبود شرایط زنان و خانواده هم از سال گذشته شروع شده که بر اساس آن نسبت به شاخص های هر استان به زنان سرپرست خانوار، اجرای روش های کارآفرینی اشتغال ایجاد میشود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای مهیا شدن شرایط اشتغال و کار شرافت مندانه زنان سرپرست خانوار هم ۲۳۰ میلیارد تومان بیمه پیش بینی شده است که با افزایش همکاری های بین بخشی این موضوع محقق خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه ۲۷درصد از زنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: با استفاده از پتاسیل افراد تحصیل کرده موضوع دیگری در آذربایجان شرقی در جهت توان افزایی و آموزش بانوان در موضوع آب با محوریت دریاچه ارومیه و حفاظت از منابع آب اجرا میشود.

وی از اجرای طرح مشترک حمایت از صندوق های خرد بانوان روستایی با وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود : این طرح نیز برای ایجاد اشتغال و حمایت بنگاه های اقتصادی روستایی اجرا میشود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار