استاندار آذربایجان ‌شرقی:
استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پیمان‌سپاری ارزی گفت: این بخشنامه ناظر بر این است که ارز حاصل از صادرات به اقتصاد جامعه بازگردد.
کد خبر: ۶۵۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 16 September 2018

مجید خدابخش در چهل و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: انرژی ما بیشتر روی صادرات است و اگر بخواهیم این صادرات دوام یابد، باید ارز حاصل از صادرات به جامعه برگردد.

وی افزود: باید به واردات هم توجه کنیم، در حال حاضر در شرایط تحریم قرار داریم، باید شاهد فراوانی و رونق در کالاها باشیم و از ظرفیت مناطق آزاد استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان ‌شرقی اذعان کرد: طبق اعلام برخی از تولیدکنندگان درصد قابل توجهی از ماده اولیه کارخانجاتی که شکلات تولید می‌کنند، وارداتی است و در این شرایط باید ماده اولیه به فراوانی و رونق برسد.

خدابخش در عین حال خاطرنشان کرد: موضوع واردات و تأمین مواداولیه یک رکن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در کنار این که باید جلوی احتکار و گران‌فروشی گرفته شود، باید رونق ایجاد شود و بعد از آن قیمت‌گذاری و توزیع مناسب کالا نیز اولویت بعدی است.

در این جلسه مواردی مثل بررسی موانع اجرایی بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 97، بررسی اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، بررسی پیشنهادهای اصلاحی مربوط به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص پیمان‌سپاری ارزی، بررسی پیش‎نویس آیین‌نامه پیشنهادی ستاد و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، معرفی و تصویب عضویت اعضای بخش خصوصی و تعاونی، بررسی پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ از شرکت‌های خدمات‌رسان مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار