دکتر شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز :
رئیس شورای شهر تبریز گفت: شورا و شهرداری تبریز در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری تبریز از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مورد گردشگری استقبال می کند.
کد خبر: ۶۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 27 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر شهرام دبیری در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به شروع سرمایه‌گذاری های کلان در سطح شهر تبریز، اظهار کرد: پروژه‌هایی همچون باغ وزیر به ارزش 275 میلیارد تومان، مجتمع ولی امر با اعتبار 163 میلیارد تومانی، اطلس به ارزش 186 میلیارد تومان و مجتمع تجاری با حجم سرمایه‌گذاری 232 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های شورا و شهرداری می‌باشد.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه پرونده بنیان دیزل در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است، گفت: در این پروژه سهم شهرداری 40 درصد می‌باشد و طرف مقابل می‌تواند با پرداخت عوارض با شهرداری مشارکت نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات صنایع در تبریز خاطرنشان کرد: شورا متولی صنعت نیست و تنها پروژه‌های عمرانی، تجاری، تفریحی انجام می‌دهد اما در عمل از پروژه‌های صنعتی و ایجاد اشتغال حمایت می‌کند.

دبیری با بیان اینکه برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری از قبل راکد مانده بود، ابراز کرد: به خاطر رکود اقتصادی حاکم بر جامعه نتوانستیم از مجتمع‌های تجاری بهره‌برداری کافی کنیم. با مزایده و فروش آنها شهرداری به درآمد خود خواهد رسید.

عضو شورای شهر تبریز افزود: در زمینه گردشگری سیاست شورا جهت‌گیری به سمت خدمات عمومی و تفریحی است، با اجرای طرح‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران قصد ترویج پروژه‌های تفریحی و گردشگری را داریم. درصورت جذب سرمایه‌گذار مجتمع تفریحی باغلارباغی به مکان دیگری منتقل و تبدیل به یک مرکز تفریحی سرپوشیده خواهد شد.

دبیری در خصوص برنامه ریزی و عملکرد شورا و شهرداری برای ساخت پارکینگ و هتل، بیان داشت: ترافیک یکی از معظلات اساسی شهر تبریز است و ما برای کاهش آن در مناطق 17 شهریور، پاستور، قدس و جنب بیمارستان عالی نسب قصد ساخت پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی را داریم. برای جذب سرمایه‌گذار باید سیاست‌های تشویقی زیادی اعمال شود چراکه سرمایه‌گذار برای کسب منفعت معقول و منطقی می‌آید.

گفتنی است بر اساس اعلام روابط عمومی شورای شهر تبریز مقرر شده بود دکتر اسماعیل چمنی، نایب رئیس شورای شهر تبریز در این مصاحبه حضور داشته باشد اما به علت مسمومیت وی، رئیس شورا در نشست خبری حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

ایجاد درآمدپایدار و جذب سرمایه گذار اولویت اول شورای شهر تبریز

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تبریز ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری و جذب سرمایه گذار را اولویت اساسی شورا دانست و از افزایش دوبرابری حجم سرمایه گذاری در دوره چهارم شورا نسبت به دوره های قبلی خبر داد. .

سعید حاجی زاده نیز در این مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در این راستای احداث خط سوم مترو تبریز با ورود سرمایه گذار خارجی با هزینه ای معادل 27 هزار میلیارد ریال توسط شرکت ترکیه ای آغاز خواهد شد.

سعید حاجی زاده با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار برای توسعه تبریز گفت: طبق تفاهمنامه صورت گرفته برای احداث خط سوم مترو تبریز 15 درصد سهم شهرداری و مابقی سهم شرکت ترکیه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به حرکت شورا و شهرداری تبریز به سمت درآمدهای پایدار افزود: درحال حاضر بیش از 70 درصد درآمدهای شهرداری نامطمئن می‌باشد و همین امر در روند بودجه‌ریزی برای طرح‌های شهری تاثیرگذار است.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: با جذب سرمایه‌ گذار می‌توان در راستای ایجاد توازن در مناطق کم برخوردار قدم برداشت و در مناطق محروم پروژه‌های تجاری، تفریحی و خدماتی اجرا کرد.

سعید حاجی زاده در خصوص طرح های مشارکتی شهرداری تبریز در سال 93 تصریح کرد: سال گذشته 57 طرح مشارکتی به ارزش چهار هزار و 26 میلیارد تومان تصویب شد که در حال حاضر 18 عدد از آنها با حجم 3 هزار و 88 میلیارد تومانی در حال اجراست. از این بین 11 طرح آماده فراخوان و 28 طرح در مرحله مذاکره با بخش خصوصی است.

سخنگوی شورای شهر تبریز با اعلام اینکه برطبق برنامه ریزی های صورت گرفته 19 طرح به ارزش پنج هزار و 544 میلیارد تومان تا سال 94 انجام خواهد شد، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر پروژه‌ها در شرق تبریز صورت می‌گرفت و مناطق 1،2 و 5 بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده بودند اما در سال جاری شاهد اجرای پروژه‌های متعدد در غرب تبریز از جمله مناطق 3،6 و 9 خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار در مناطق کم‌برخوردار امری دشوار است، افزود: انتقال سرمایه از شرق به غرب نشان از فعالیت رضایت‌بخش شهرداری است. اکنون شرکت‌ها و سازمانهای شهرداری نیز به مسئله سرمایه‌گذاری ورود پیدا کردند و ما شاهد اجرای طرح توسط سازمان پسماند و شرکت اتوبوسرانی می‌باشیم.

وی عنوان کرد: شورای شهر در راستای احیای بافت فرسوده 11 طرح را به ارزش 556 میلیارد تومان اجرا کرده است.

حاجی‌زاده با اشاره به عقد 4 تفاهمنامه برای توسعه‌ی قطار شهری تبریز، بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها 2 هزار و 835 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، در این بین تنها 2 هزار و 700 میلیارد تومان برای احداث خط 3 مترو تبریز به طول 15 کیلومتر در نظر گرفته شده است و طبق تفاهمنامه 15 درصد سهم شهرداری و مابقی سهم شرکت ترکیه‌ای است.

عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان ساخت: به طور کلی 91 طرح در طول دوسال اخیر با حجم سرمایه‌گذاری نه هزار و 570 میلیارد تومانی تصویب شده است که پنج هزار و پانصد میلیارد آن مربوط به سال 94 است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :