یادداشت؛ حامد محجل حلیم
انتخاب استاندار آذربایجان شرقی آرام آرام به یک چالش در بین سیاسیون تبدیل میشود‌ و جلسات شبانه، لابی ها و یارگیری های حتی حزبی به اوج خود میرسد.
کد خبر: ۶۸۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 25 November 2018

امروز یادداشت خوبی را با عنوان "چالش پیرمردها" در یکی از پایگاه های خبری استان خواندم. نگارنده به سیاست استفاده از جوانان در مسئولیت ها پس از عملی کردن قانون منع بازنشستگان اشاره کرده و جالب آنکه به صورت مستند تاریخ تولد تمامی گزینه های احتمالی والی گری استان که اسامی آنها در رسانه ها طرح شده گرد آورده، و در سطری اشاره کرده است که همه این گزینه ها بالای 50 یا 60 سال سن دارند و آنانرا پیرمرد خطاب کرده است. البته نگذریم که علیرضا منادی را که تازه به 49 سالگی قدم نهاده چون سایر گزینه ها که به انصاف بالای 50 یا 60 سال سن دارند، به اشتباه پیرمرد خوانده است.

حقیر نیز کاملا با نگارنده این یادداشت هم نظر بوده و با تاکید بر جوانگرایی، بر این باورم که طی سالیان گذشته هیچ برنامه ای جهت تربیت جوانان برای اداره آینده کشور اندیشیده نشده است.

اما حال در این شرایط چاره چیست؟


انتخاب استاندار آذربایجان شرقی آرام آرام به یک چالش در بین سیاسیون تبدیل میشود‌ و جلسات شبانه، لابی ها و یارگیری های حتی حزبی به اوج خود میرسد.


پس از تصویب قانون عدم به کار گیری بازنشستگان در امور اجرایی و خداحافظی خدابخش؛به نظر میرسد انتخاب استاندار، بر اثر کنش ها و فشار های جریانات سیاسی بر وزارت کشور هنوز به سرانجام نرسیده است.


فشارهای سیاسی که هیچ گاه به سود استان نبوده و همیشه استان را از پیشرفت واداشته است.
امروز آذربایجان نیازمند یک فرد پرتجربه در عین حال جوان، توانمند، پرانرژی، بومی،دارای چهره ملی و مورد تایید مجمع نمایندگان است، که ۲۴ ساعته پای کار استان باشد، چرا که تنها 2سال از عمر دولت باقیست.
بیشک با وجود آنکه اسامی افراد به عنوان گزینه والی گری، اکثرا سفارشی طرح میشود و گاها این افراد با وجود احترام به شخصیت بزرگوارشان در اندازه والی گری آذربایجان( که به تعبیر مقام معظم رهبری سر ایران است) نیستند. اما باز بین این گزینه های طرح شده در فضای مجازی، خوشبختانه جوانتربن آنها مورد تایید اکثریت نمایندگان است. چیت چیان که مورد تایید مجمع بود کنار کشید و به حق انگیزه و انرژی کافی نداشت. حال منادی که زمانی جز ده نفر نماینده جوان مجلس بود و در 39 سالگی در هیئت رئیسه مجلس ایفای نقش کرده است ، جوان ترین گزینه موجود و تنها گزینه واقعا مطرح و معرفی شده از سمت نمایندگان به وزارت کشور است.
حال بیشک با وجود مزیت سنی، با وجود حمایت جریانات مردمی و حمایت اکثریت نمایندگان ملت از منادی، وی محمتمل ترین گزینه برای تصدی والی گری استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
dr mojtaba mortazavi
|
Turkey
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
behterin gozine dr monadi hastan
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار