کد خبر: ۷۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰ 01 August 2015
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت: متاسفانه در اکثر باشگاه‌های ورزشی کشور مواد مخدر صنعتی برای ورزشکاران تجویز می‌شود.
دکتر محمد تقی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظها‌ر کرد: واقعا متاسفم که این موضوع را بیان می‌کنم، اما مواد مخدر صنعتی در باشگاه‌ها وجود دارد و باید فکر اساسی برای ریشه‌کن کردن آنها به کار بندیم.
وی افزود: عده ای کم سواد و بی سواد تحت عنوان مربی در باشگاه‌های غیرمجاز کشور حضور دارند که مکمل‌های ورزشی و دارویی را برای ورزشکاران تجویز می‌کنند که این خلاف قوانین فدراسیون پزشکی ورزشی است.
تقی خانی ا‌دا‌مه‌ داد: متاسفانه این موضوع در میان ورزشکاران بانو رشد بیشتری پیدا کرده است و مربیان بی سواد برای درمان چاقی‌های موضعی مواد مخدر صنعتی را تجویز می کنند. بیشتر این باشگاه‌های متخلف فاقد مجوز و پراونه‌ برای فعالیت هستند و باید با این باشگاه‌های متخلف برخورد قانونی شود.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه گفت: متاسفانه خانم‌های ورزشکار نیز با توصیه غلط این مربیان تن به استفاده از این مواد مخدر صنعتی می‌دهندو از عواقب خطرناک آن خبردار نیستند.
وی یادآورشد: در شرایط فعلی فضای باشگاه‌های ورزشی کشور برای نو‌جو‌ا‌نان و جوانانی که به سوی ورزش می آیند مناسب نیست و امیدواریم با دستگاه‌های مرتبط بتوانیم جلوی این بی بند و باری‌های ورزشی را بگیریم.
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی توضیح داد: در تهران نیز به شدت این باشگاه‌های غیر مجاز در حال فعالیت بوده و بدون پروانه مشغول به آموزش جوانان و نو‌جو‌ا‌نان هستند.
وی در پایان در مورد دوپینگ نیز خاطر‌ نشان کرد: دلیل دوپینگ در ورزشکاران این است که در سنین پایین توزیع و مصرف مکمل‌های دارویی با توصیه مربیان ناآگاه به عادت بدی در ورزشکاران تبدیل می‌شود که وقتی در تیم‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند با کوچکترین تعللی دچار دوپینگ می‌شوند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار