کد خبر: ۷۲۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 02 March 2019

شفقنا زندگی- پس از سال ها اهمال راهبردی در زمینه تغذیه آب های زیر زمینی کشور عربستان، امروزه که منابع آبی این کشور خشک شده و کوه ها به صحرای بی آب و علف تبدیل شده است، به منظور هشدار نسبت به کابوس عطش که بر این کشور خیمه افکنده است، صداها بلند شده است.

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از خبرگزاری «مرآه الجزیره» دکتر محمد بن حامد الغامدی کارشناس آب و استاد سابق دانشگاه ملک فیصل ضمن هشدار نسبت به بی آبی عربستان گفت: با تداوم شاخص های موجود نسل های آینده ناگزیر با عطش شدیدی روبرو خواهند بود.

این استاد دانشگاه عربستان در گفتگو با روزنامه سعودی «سبق» کمبود آب را ناشی از اهمال در ذخایر استراتژیک و اهمال در تغذیه آب های زیرزمینی عربستان دانست و گفت: عربستان سعودی یکی از ده کشور فقیر در حوزه آب و منابع زیرزمینی است.

او همچنین تأکید کرد که نشانه های تشنگی با خشک شدن همه چشمه های جوشان مناطق «الدرع العربی»، خشک شدن رودهای این مناطق، خراب شدن سیستم کشاورزی و آبیاری سنتی، خشک شدن کوه ها و خشک شدن درخت عرعر که مهمترین پوشش گیاهی در کشور عربستان به شمار می رود، شروع شده است.

این نخستین بار نیست که الغامدی از مقامات عربستان سعودی می خواهد تا این اوضاع را بهبود ببخشند؛ او پیش از این نیز از مقامات سعودی خواسته بود به جای اقدامات فنی، استراتژی و چشم اندازی واضحی ترسیم نمایند.

 

شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار