معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی:
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین معضلات نظام اداری ناشی از ضعف کارگزاران دولت در تسلط بر قوانین و مقررات است، گفت: کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توانایی تفسیر آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، قوانین و مصوبات را داشته باشند و از قوانین و مقررات برای حل معضلات و مشکلات نظام اداری استفاده کنند.
کد خبر: ۷۶۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 05 August 2019

حمیدرضا قاسم‌زاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرمانداری جلفا، با بیان اینکه در هیچ بخشی، از نظر قانون و مقررات کمبود وجود ندارد، افزود: مهم این است که بتوانیم از قوانین و مقررات در جهت حل مشکلات استفاده کنیم که این امر نیازمند تهیه برش استانی، منطقه‌ای و شهرستانی از اسناد بالادستی است.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها در مواقع بحرانی نقش اصلی را در مدیریت بحران بر عهده دارند، گفت: بر این اساس کارآمدترین و زبده‌ترین کارشناسان بخش‌های مختلف باید در اختیار دولت باشند که این مهم در استخدام نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: دستگاه‌های دولتی هم در زمان گزینش نیرو باید دقت کافی داشته باشند و هم در طول به‌کارگیری نیروها باید آنها را از نظر اطلاعات و ابزارهای در اختیار همواره به‌روز نگه دارند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین به گستردگی وظایف فرمانداری‌ها اشاره کرد و گفت: فرمانداری به‌عنوان دستگاه حاکمیتی و نماینده عالی دولت در سطح شهرستان باید از نظر امکانات و نیروی انسانی سرآمد باشد.

وی در خصوص مشکلات فرمانداری جلفا و منطقه آزاد ارس نیز گفت: این موضوع باید به‌صورت ریشه‌ای و در سطح ملی مابین تمام فرمانداری‌ها و مناطق آزاد کشور حل شود.

قاسم‌زاده همچنین نقش فرمانداری‌ها در برگزاری انتخابات را نقش محوری خواند و گفت: تلاش می‌کنیم فرمانداری‌ها در دوره انتخابات با مشکلات مواجه نشوند.

صادق احمدی، فرماندار جلفا نیز گزارشی از آخرین وضعیت برخورداری و برخی از مسائل و مشکلات شهرستان از جمله محدودیت فضای اداری و کمبود تجهیزات فرمانداری و نبود نمایندگی صداو سیما در شهرستان ارائه کرد.

در این نشست که با حضور مدیران کل حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری تشکیل شد، مشکلات حوزه فناوری اطلاعات، اداری و مالی و تامین امکانات در فرمانداری جلفا و بخشداری‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بخش‌های مختلف فرمانداری جلفا بازدید و با کارکنان این فرمانداری درخصوص مسائل و مشکلات آنها گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه سفر به شهرستان جلفا با حضور در پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و برگزاری جلسه با مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان مستقر در نقطه مرزی، راه‌های فعال‌سازی مجدد بازارچه‌های مرزی جلفا و نوردوز را بررسی کرد.

قاسم‌زاده همچنین از جایگاه‌های مرزی عرضه سوخت به کامیون‌های ترانزیتی بازدید و در گفت‌وگو با تعدادی از رانندگان ترانزیت ایرانی و خارجی، در جریان نحوه خدمات‌رسانی در این جایگاه‌ها قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی در بدو ورود به شهرستان جلفا، در یادمان شهدای شهریور ۱۳۲۰ حضور یافت و با نثار فاتحه به مقام والای این شهیدان ادای احترام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :