ماهانه ١٧٠ مورد ماشین سوزی در مشهد! نگران کننده است ...
کد خبر: ۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 26 August 2015

بیش از ٨٠٠ آتش‌سوزی وسایل‌نقلیه در پنج ماه به نگرانی‌ها دامن زده است؛ سهم مشهد ماهانه ١٧٠ مورد؛ ماشین سوزی در مشهد!

مهدی قرآنی- نیمه‌های شب، نقص فنی یک خودروی پیکان را در مشهد به آتش کشید و کمتر از چند روز گذشته نیز یک خودروی سمند در یکی از پمپ‌بنزین‌های مشهد طعمه حریق شد و هم‌زمان یک‌ خودروی پرایدی که کنار آن بود نیز سوخت. این‌ها تنها چند نمونه از ٨۴٢ مورد حریق وسایل‌ نقلیه است که تنها در پنج‌ماه کابوسی سنگین برای رانندگان مشهدی شده است؛ البته این مورد حادثه تنها مختص مشهد نیست، بلکه یک مشکل بزرگ برای صنعت‌ حمل‌ونقل کشور است که تا‌کنون هزاران مصدوم و صدها کشته برجا گذاشته است.

نا آگاهی علت بروز حریق

یکی از نکات مهم در حریق وسایل نقلیه، درخصوص نحوه عملکرد افراد مواجه با ‌حادثه است که آگاهی افراد بسیار مهم بوده و کارشناسان آتش‌نشانی نیز با تکیه بر آن تاکید دارند که بسیاری از حریق‌های وسایل‌نقلیه قابل پیشگیری است؛ به‌شرطی‌که مردم آگاهی آن را داشته باشند. نقص فنی، ۵٢۴‌وسیله‌نقلیه را سوزاندطبق آمار‌های سازمان آتش‌نشانی مشهد از ابتدای سال تا‌کنون ٨۴٢مورد حریق وسایل نقلیه در مشهد رخ داده است که به‌عبارتی ماهانه ١٧٠حریق از این دست در مشهد رخ می‌دهد و نقص‌ فنی با ۵٢۵ مورد، علت بیشتر این حادثه‌ها بوده است. نشت بنزین از کاربراتور روی لوله اگزوز، پاره یا سوراخ‌شدن لوله‌های حامل بنزین و سوراخ‌شدن باک، نگهداری مواد اشتعال‌زا در خودرو، اتصال سیم‌های برق، استعمال دخانیات هنگام تعمیر‌ وسیله‌نقلیه از علل مهم‌ بروز حریق در وسایل‌نقلیه است.

انتقام‌گیری‌های نوین!
تا‌کنون روش‌های مختلفی درخصوص انتقام‌گرفتن از دیگران در فضای جامعه منتشر شده است و عده‌ای به‌جای رفتن به‌سمت قانون و شکایت یا گفتگو از روش‌های ناشایستی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها آتش‌زدن خودروهاست و مشهدی‌ها متأسفانه در پنج ماه ١٣٧بار به این روش ننگ متوسل شده‌اند.

‌سهل‌انگاری‌های آتشین!
سهل‌انگاری در نگهداری وسیله‌نقلیه دیگر رتبه‌دار حوادث آتش‌سوزی است؛ تاجایی‌که ١١۵مورد از حریق‌های رخ‌داده برای وسایل‌نقلیه به این دلیل بوده است. حوادث رانندگی نیز یکی دیگر از بلاهایی است که معمولا بر اثر بی‌احتیاطی، سهل‌انگاری و... رخ می‌دهد که در پنج‌ماهه نخست سال ٣۵وسیله نقلیه به‌علت تصادف طعمه حریق شده‌‌اند.
منبع : شهرآرا
برچسب ها: ماشین سوزی ، مشهد ، آتش ، خودرو ، حریق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار