مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان ‌شرقی خبر داد
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان ‌شرقی از تمدید موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریور ماه 1399 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 21 May 2020

به گزارش تابناک تبریز،غلامرضا شریفی، با اشاره به مصوبات هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به تایید ریاست محترم جمهوری رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: طبق این مصوبه موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی که مهلت انقضای آن از 1399/2/1 لغایت 1399/4/1 بوده است، به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه سال 1399 تمدید می‌شود و کلیه احکام قانون مرتبط، بر این تمدید مترتب می‌باشد.

شریفی افزود: به این ترتیب برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل تا 31 مرداد ماه سال جاری و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم تا 31 شهریور سال 99 مهلت خواهند داشت.

وی با بیان این که طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار 1399 تا 15 تیرماه است، این دسته از مودیان محترم نیز تا 15 شهریورماه 1399 مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را تسلیم نمایند.

شریفی تصریح کرد: رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به عملکرد سال 1397 و 1398 نیز به مدت دو ماه تمدید خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان ‌شرقی همچنین خاطر نشان کرد: مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های سهامی عام که تا پایان تیرماه1399 باید مجامع خود را برگزار نمایند نیز به مدت دو ماه تمدید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان ‌شرقی، وی با بیان اینکه سقف مهلت تا 31 شهریور ماه می‌باشد، لذا مهلت‌های مقرر برای آن گروه از مودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آن‌ها 1399/06/31 باشد، با عنایت به اینکه سقف مهلت تا پایان شهریورماه سال جاری می‎باشد از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار