قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت به ایران خودرو و سایپا ابلاغ شد. بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا 131 معادل 37 میلیون و 400 هزار تومان و هر دستگاه پژو 405 بنزینی 54 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.
کد خبر: ۸۵۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 22 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، در پی مصوبه 25 اردیبهشت امسال کارگروه تنظیم بازار خودرو در مورد ابلاغ نرخ‌های محاسباتی شورای رقابت به خودروسازان، نامه سرپرست وزارت صنعت شامل قیمت بخشی از خودروهای تولیدی دو خودروساز به تفکیک نوع خودرو و بر اساس محاسبات شورای رقابت به انضمام دستورالعمل مربوطه جهت اجرا، ابلاغ شد.

بر این اساس از تاریخ ابلاغ، تمام فروش ها بر اساس مفاد مکاتبه شورای رقابت و قیمت های ابلاغی خواهد بود.

در این باره، یک مقام مسئول در وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو و سایپا عیناً از سوی وزارت صنعت در روز 29 اردیبهشت ماه به این دو شرکت خودروساز ابلاغ شد.

وی افزود: قیمت های شورای رقابت بر مبنای دستورالعمل این شورا تعیین شده و خودروسازان موظف به اعمال این نرخ ها در فروش خود هستند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیته خودرو مقرر شد عرضه عید فطر خودروسازان بر مبنای نرخ های ابلاغی شورای رقابت صورت گیرد و تأکید شد که قیمت های محاسبه شده توسط شورای رقابت، ملاک فروش خودروسازان خواهد بود.

هفته پیش فهرست قیمت های تعیین شده توسط شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو و سایپا را منتشر  و حالا قیمت نهایی خودروها مطابق با قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شده است.

بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا 131 معادل  37 میلیون و 400 هزار تومان و هر دستگاه پژو 405 بنزینی 54 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.

* قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت

هفته گذشته فارس، جزئیات قیمت های تعیین شده از سوی شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو و سایپا را منتشر کرد که این قیمت ها بر اساس قیمت تمام شده خودرو و با توجه به نرخ تورم مشخص شده بود. بر اساس این جداول و همانطور که در ستون آخر هر کدام از جدولها آمده است، قیمت محصولات ایران به طور متوسط 10 درصد و قیمت محصولات سایپا به طور متوسط 23 درصد افزایش یافته و قیمت محصولات ایران خودرو هم به طور متوسط 10 درصد رشد داشته است.

جداول قیمتی شورای رقابت به شرح زیر است:

* فروش عید فطر با قیمت های شورای رقابت

در پی ابلاغ قیمت جدید خودروها به خودروسازان، فروش محصولات این شرکتها در ایام عید سعید فطر با قیمت های شورای رقابت صورت خواهد گرفت.

در جلسه امروز کمیته خودرو که با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برگزار شد، مقرر شد فروش ویژه 25 هزار دستگاه خودرو شامل 15 هزار دستگاه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو و 10 هزار دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، هم زمان با ایام عید سعید فطر انجام شود.

به گفته مدرس خیابانی، پیش‌ ثبت‌نام و به روز آوری اطلاعات از روز یکشنبه 4 خردادماه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت و در نهایت ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط سختگیرانه‌ای در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت.

مدرس خیابانی گفت: ضوابط فروش خودرو به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را نداشته و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح نیست. این در حالی است که اگر در هر یک از مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی هر بازه زمانی پس از تحویل خودرو مشخص شود که خریدار از ضوابط تعریف شده عدول کرده و سیستم‌های نظارتی تخلفات را کشف نمایند، علاوه بر اینکه امتیاز خودرو از وی سلب خواهد شد، خودروی وی توقیف شده و مطابق با قانون با آن برخورد خواهد شد.

به گفته وی، در فروش عید فطر 7 محصول سایپا و 4 محصول ایران خودرو عرضه می‌شوند، ضمن اینکه سند در رهن کارخانه باقی خواهد ماند و در عین حال، فروش وکالتی خودرو نیز متوقف خواهد شد که به این منظور، هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و سازمان ثبت اسناد صورت خواهد پذیرفت.
مدرس خیابانی گفته است ممکن است وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراحل بعدی، اولویت‌بندی‌هایی را نیز برای تحویل خودرو در نظر گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار