عباس نجفی گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ا‌ی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی شهروندان در خصوص سوء مصرف مشروبات الکلی تشکیل شود تا با تولید محتوی و انتشار آن در فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و ... اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 10 June 2020
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: باید جوانان را از مصرات مصرف الکل بیشتر آگاه کرد.

به گزارش فارس، جلسه پیشگیری از جرایم حوزه امنیت اخلاقی با اشاره لزوم پیشگیری از جرائم حوزه امنیت اخلاقی با تاکید بر جلوگیری از تولید، توزیع و مصرف مشروبات الکلی برگزار شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه‌های مسوول در اجرای‌سازی شیوه‌نامه پیشگیری از جرائم مربوط به تولید و توزیع مشروبات الکلی اظهار کرد: شیوه‌نامه در راستای عمل به سند ملی پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل است که به ۱۷ دستگاه همکار ابلاغ شده و تلاش کارگروه‌های مرتبط باید به نحوی باشد تا نسل جوان از مضرات مصرف الکل مطلع باشند.

 نجفی بیان کرد: باید سازوکار‌های نظارتی به نحوه استفاده الکل در واحد‌های تولیدی تمرکز کند و چنانچه اطلاع رسانی مطلوبی از تهدیدات بهداشتی و معضلات ناشی از مصرف الکل انجام گیرد شاهد کاهش محسوس جرائم مرتبط در این حوزه خواهیم بود.

 وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ا‌ی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی شهروندان در خصوص سوء مصرف مشروبات الکلی تشکیل شود تا با تولید محتوی و انتشار آن در فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و ... اقدام کنند.

 جلیل آذری؛ معاون دادستان همدان نیز با اهمیت به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، به ضرورت تخصصی‌سازی امر پیشگیری از جرائم حوزه امنیت اخلاقی تاکید کرد و اظهار کرد: تخصصی شدن موضوع دادرسی در این گونه جرائم و استفاده از ضابطان متخصص و دغدغه‌مند نقش بسزائی در پیشگیری از جرم تهیه و تولید مشروبات الکلی خواهد داشت.

 گفتنی است در این جلسه سایر حاضرین و مسوولان دستگاه‌های متولی نیز به بیان دیدگاه‌ها، اقدامات و عملکرد صورت گرفته از سوی دستگاه متبوع خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار