مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز ملی صنعت چاپ،‌ دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ با حضور جمعی از مسوولین کشوری و استانی در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 31 August 2015
به گزارش تابناک تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: تبریز شهر اولین‌ها و بنیانگذار صنعت چاپ در ایران و همواره منشاء تحرک، پویایی و گسترش علم، فرهنگ و هنر این مرز و بوم و ناطق خاموش کالاهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در استان افزود: خوشبختانه صنعت چاپ در استان جایگاه خود را یافته و و همه پذیرفته‌اند که چاپ یک صنعت فرهنگی فرابخشی است و همه صنایع برای بقای خود به چاپ نیاز دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: از نکات قابل توجه در صنعت چاپ، صنعت بسته‌بندی است که همه حوزه‌های اقتصادی وابسته به این حوزه صنعت چاپ است.

صفی‌پور افزود: یازدهم شهریور روز جهانی صنعت چاپ نامگذاری شده است; سهم این صنعت در تکوین و تکامل تمدن بشری بسیار حائز اهمیت است تا جایی که یکی از علل پیشرفت برق آسای تمدن جدید غرب، گسترش صنعت چاپ است.

وی همچنین روز ملی صنعت چاپ را فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاشهای بی‌وقفه خادمان این عرصه عنوان و تبیین کرد: همزمان با برگزاری این جشنواره از فعالان و پیشکسوتان حوزه‌ی چاپ و نشر استان نیز تجلیل خواهد شد.

براساس این گزارش، دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ یازدهم شهریورماه سال جاری ساعت 17 در محل سالن همایش‌های اداره کل استاندارد واقع در فلکه هتل مرمر در اول ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.


حمایت ویژه‌ اداره کل ارشاد از تئاترها با موضوع احیای دریاچه‌ ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار سوق دادن موضوع متون نمایشی به موضوع‌های مرتبط با تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه و پرداخت هنری به این مقوله توسط هنرمندان حوزه‌ تئاتر شد.

به گزارش تابناک تبریزعلی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: موضوع متون نمایشی باید با رویکرد کاربردی و با مضمونی هنری با محوریت دریاچه‌ ارومیه انتخاب شوند و تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه می‌تواند جزو عنوان‌های انتخابی برای متون نمایش باشند تا از این طریق، هنرمندان نیز رسالت خود را در احیای دریاچه‌‌ارومیه به انجام رسانده و به تبع آن راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش هنرمندان عرصه‌ نمایش برای ارتقای ارزش‌مداری در جامعه، هنر ارزش‌مدار و معطوف به ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بهترین سلاح برای مبارزه با هجمه دشمنان و عاملی برای ترقی و تعالی جامعه بشری دانست و گفت: اگر هنر با ارزش‌های اسلامی،‌ اخلاقی و انسانی توام باشد موجب بالندگی انسان و جامعه می‌شود.

صفی‌پور افزود: فرهنگ و اندیشه متعالی با تولید آثار هنری ارزش‌مدار از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و رویکرد این اداره کل نیز توسعه‌ی هنر پرمحتوا در سطح جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی از احداث و تجهیز چندین پلاتو و بلک باکس برای تقویت زیرساخت‌های هنر نمایش در سطح استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی تاکید کرد: در سالی که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سال تئاتر نامیده شده، شاهد اتفاقات خوبی در عرصه‌ی هنر نمایش در استان خواهیم بود.

صفی‌پور، برگزاری سه برنامه‌ی شاخص شامل اردیبهشت تئاتر ایران، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و بیست و هفتمین جشنواره‌ی تئاتر استانی و همچنین کسب مقام‌های کشوری توسط هنرمندان هنر نمایش را از عملکرد خوب این حوزه در 6 ماهه‌ نخست سال 94 برشمرد.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی توسط انجمن هنرهای نمایشی تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از نهم تا دوازدهم شهریورماه جاری در تبریز برگزار شده و آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز دوازدهم شهریورماه ساعت 18 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/60002/ع


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :