نشست خبری چند تن از نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس دیروز در خبرگزاری مهر برگزار شد و نمایندگان حاضر به تشریح دلایل اعتراض به اعتبارنامه این نماینده پرداختند.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 01 July 2020

به گزارش تابناک تبریز، نشست خبری جمعی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون با عنوان «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟» دیروز در خبرگزاری مهر، برگزار شد. در این نشست ابتدا، علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: هفته قبل جمعی از معترضان به اعتبارنامه تاجگردون، به حضور آیت‌الله جنتی رفتند که در آنجا آیت‌الله جنتی تأکید کرد مجلس مبتنی بر اسناد باید به وظایف خود عمل کند اما متأسفانه می‌بینیم که در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق مجلس به هیچ وجه اسناد ما بررسی نشد. خود دبیر شورای نگهبان به ما گفت که روی اسناد تأکید کنیم به همین جهت ما اسناد خود را به‌صورت مدون ارائه می‌کنیم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوءاستفاده تاجگردون از مدرک تحصیلی خود گفت: تناقض در مدرک تحصیلی تاجگردون مشهود است به‌گونه‌ای که در اسناد یک‌بار گفته مدرک دکترای مدیریت و یک‌بار دیگر گفته است که مدرک دکترای اقتصاد دارد و این در حالی است که وی فوق لیسانس دارد.

وی ادامه داد: تاجگردون و بستگان وی حداقل در ۸۴ شرکت فعالیت می‌کنند و عضو هیئت‌مدیره هستند و مافیای بزرگی را در صندوق سرمایه‌گذاری امید و شبکه قیر، سیمان، بانک، سنگ آهن، بیمه و پتروشیمی‌ گچساران به‌وجود آورده‌اند. تاجگردون طی نامه‌ای درخواست داده که سینما پارس گچساران به یک نفر واگذار شود که در شعبه ۱۲ و در توضیح این مسئله گفت که شخص مذکور ۵۰ سینما دارد و چون در گچساران سینما نداشته است، وی را معرفی کرده است. درخواست تاجگردون درباره فرد مذکور آن بود که تسهیلات ویژه و خاصی برای سرمایه‌گذاری در سینما به وی داده شود که با آن هم موافقت شد.

وی درباره زمین‌خواری تاجگردون و بستگانش گفت: تاجگردون ادعا می‌کند که پدرش، وی را در سن دوسالگی صاحب زمین کرده این در حالی است که پدر تاجگردون، مباشر خان شهرستانشان بوده است که در دهه ۴۰ صاحب ۴۰۰ هکتار زمین خان شد.

زاکانی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ۳۵۰ هکتار از آن زمین مصادره و به مردم واگذار شد و رأی دادگاه این بود که صرفاً چهار هکتار زمین به خانواده وی باید داده شود اما تاجگردون در شعبه ۱۲ گفت که ما ۲۰۰ هکتار زمین داریم اما مطابق با اسناد، باید گفت که تاجگردون و قوم و خویش وی ۷۷۷ هکتار زمین را تصرف کردند.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس و یکی دیگر از معترضین به اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» در این نشست خبری، گفت: رهبر انقلاب در فرمان ۸ ماده‌ای که اردیبهشت سال ۸۰ صادر فرمودند و ۱۹ سال از آن گذشته، بحث خشکاندن ریشه‌های فساد مالی و اقتصادی را جدای از حوزه قوه قضائیه و کارهای پیشگیرانه‌ای که دولت باید انجام دهد، به مجلس هم مرتبط کرده و تأکید کردند؛ بدیهی است که نقش قوه مقننه در وضع قوانین که موجب تسهیل راهکارهای قانونی است و نیز در ایفای وظیفه نظارت بسیار مهم و کارساز است.

خضریان با اشاره به توصیه رهبر انقلاب بر عدالت در مجلس یازدهم گفت: اگر قرار است که مجلس یازدهم در حوزه عدالت کار کند و دست مفسدین را قطع کند، مگر می‌شود که مجلس از خودش شروع نکند و به‌دلیل تعارفات از این مسئله چشم‌پوشی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: عموم مطالب مرتبط با پرونده ایشان به غیراز یکی دو مورد که بحث ضدانقلاب مطرح است، هیچ موضوعیت سیاسی ندارد و بالای ۹۰ درصد مسائل اقتصادی مطرح است. تاجگردون به سر پل برای منفعت‌طلبی خود و اقوام و خویشاوندانش تبدیل شده و اقدامات وی مصداق بارز فساد سیاسی است که از ابزار فساد سیاسی برای کسب و انباشت ثروت استفاده کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاجگردون اقوام خود را در بخش‌های مهمی ‌مشغول به کار کرده و شبکه‌ای را تشکیل داده که این شبکه در جایگاه‌های اصلی مانند بانک، بیمه، گمرک، صندوق بازنشستگی و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی فعال هستند و منافع این مجموعه‌ها را تأمین می‌کنند.

کریمی ‌یادآور شد: تاجگردون ۶ سال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود و در گلوگاهی قرار داشت که با همه دستگاه‌ها از باب برنامه و بودجه ارتباط برقرار می‌کرد و نهایت استفاده را برای توسعه شبکه فامیلی خود و کسب منافع آنان کرد. تاجگردون در سال ۸۶ به نمایندگی از شرکت سیمان هرمزگان، عضو هیئت‌مدیره شرکت پترو امید (مخازن نفت) شد که نقش تاجگردون در اتفاقاتی که برای این شرکت افتاده، بسیار بارز و اسناد آن موجود است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سؤال ما این است که چند نماینده مجلس داریم که بستگان آنان در وزارتخانه‌ها سِمت معاونت پارلمانی می‌گیرند؟ جالب است که برادر تاجگردون معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شده و داماد وی هم بدون هیچ سابقه‌ای و صرفاً با فشار و رانت پارلمانی، معاون سازمان بهزیستی شده است. شرکت نفت و گاز پاسارگاد ۲۵ درصد از استخراج نفت کشور را برعهده‌ دارد و همچنین باید گفت که شرکت نفت و گاز گچساران حیاط خلوت تاجگردون و بستگان وی است و همه اسناد آن موجود است. حیدرآبادی متهم اصلی بانک سرمایه از سال‌ها قبل با تاجگردون ارتباط داشته و هر دو عضو هیئت‌مدیره شرکت پترو امید هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار