معاون اول رئیس جمهور بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه تا پایان امسال تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 17 October 2021

به گزارش تابناک تبریز از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور؛ آقای محمد مخبر شامگاه (شنبه) در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه علاوه بر موضوع محیط زیست به سلامت و معیشت مردم و اعتبار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرتبط است، افزود: احیای دریاچه ارومیه تنها دغدغه مردم استان‌های حوزه این دریاچه نبوده بلکه خواست عمومی ملت ایران است که این دریاچه را سرمایه ملی می‌داند ضمن آنکه اثرات مخرب زیست محیطی خشک شدن این دریاچه می‌تواند کشور را با آسیب‌ها و مشکلات زیادی مواجه کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری تاکید کرد.
مخبر در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به انجام تعهدات خود درخصوص احیای دریاچه ارومیه به طور کامل عمل نمایند.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحران کمبود آب و خشکسالی از بحران‌های مهم در جهان است، ادامه داد: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در وضعیت خشک و نیمه خشک با مخاطراتی روبرو است که البته با مدیریت مصرف بهینه منابع آب می‌توان با این مسئله مقابله کرد.
مخبر همچنین وزارت نیرو را مکلف کرد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه ظرف دو هفته آینده ضمن آسیب شناسی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح‌های احیای این دریاچه گزارش جامعی مشتمل بر راهکار‌های عملی برای تصمیم گیری به جلسه آتی ارایه نماید.
در این جلسه که وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه گزارشی از اقدامات این ستاد در زمینه پیشرفت فیزیکی اقدامات سخت افزاری طرح‌های انتقال آب حوزه‌های آبریز، وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح ملی نجات دریاچه ارومیه در طول سال‌های اخیر ارایه کرد.
در ادامه وزارت نیرو نیز گزارشی از طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز برای احیا و تثبیت دریاچه ارومیه ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار