یک منجم آماتور با اشاره به وقوع ماه گرفتگی در بامداد ششم مهرماه، استانهای غرب کشور را بهترین مکان برای مشاهده این رخداد زیبای نجومی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 26 September 2015
محمدصابر علی آقایی اظهار کرد: بامداد روز دوشنبه (6 مهر) بار دیگر بازی مِهر و مَه رخداد زیبا و به یاد ماندنی دیگری را برای ساکنان زمین رقم می‌زند و زمین با قرارگیری میان خورشید و ماه و با انداختن سایه‌اش بر روی تنها همدم کوچک خود، آن را سرخگون می‌کند تا ساکنان مناطق گسترده‌ای از زمین شاهد ماه سرخ رنگ در آسمان باشند.

وی اظهار کرد: این مَه‌گرفت زیبا از ساعت 3 و 42 دقیقه بامداد با ورود ماه به نیم سایه زمین آغاز می‌شود و در ساعت 4 و 37 دقیقه با ورود به سایه زمین ماه رفته رفته سرخ‌رنگ می‌شود.

علی آقایی با اشاره به ورود کامل ماه به سایه زمین در ساعت 5 و 41 دقیقه، اظهار کرد: با طلوع خورشید در ساعت 6 و 14 دقیقه ماه غروب می‌کند و تنها همسایگان غربی کشور از جمله کشور عراق می‌توانند اوج این گرفت زیبا را مشاهده کنند.

وی پایان این ماه گرفتگی را ساعت 6 و 53 دقیقه اعلام کرد و افزود: ساعت 7 و 57 دقیقه صبح ماه به طور کامل از نیم سایه زمین خارج می‌شود.

علی آقایی مدت زمان این ماه گرفتگی را در حالت سایه‌ای سه ساعت و 20 دقیقه و در حالت گرفت کلی یک ساعت و 12 دقیقه اعلام کرد.

این منجم آماتور خاطرنشان کرد: این ماه گرفتگی برای ساکنان آسیای میانه و غرب آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا قابل رویت است و ساکنان تمام استانهای ایران نیز می‌توانند این ماه گرفتگی را مشاهده کنند و در این بین استانهای غرب کشور و بویژه کرمانشاه به جهت طلوع دیرهنگام خورشید نسبت به استانهای شرق کشور، موقعیت مناسبی برای مشاهده این ماه گرفتگی دارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار