توصیه آل هاشم به وزیر کار:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اجرای هر برنامه ای برای بهبود در حوزه کار نیازمند بهبود و تغییر فرهنگ و اخلاق کار است و کارمندی که حتی برای جواب سلام ارباب رجوع و پاسخ به وی سرش را بلند نمی کند، همه برنامه ریزی ها و اقدامات را بی اثر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 04 December 2022

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم  امروز در چهارمین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور وزیر کار، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کارنامه آقای مرتضوی، انتخاب ایشان به مقام وزیر کار انتظارات از این مجموعه را بالا برده و از سوی دیگر بارقه امید را در دل جامعه کارگری ایجاد کرده است.

وی بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی از حوزه های موثر بر کل جامعه دانست و افزود: این حوزه با امکان اتخاذ رویکرد عدالت محور در توزیع ثروت های ملی فرصت ها و چالش های مختص خود را نیز دارد و اشتغال و یا بالا بردن نرخ بیکاری از جمله آنهاست و اسناد بالادستی سیاست گذاری لازم در این زمینه را کرده اما نتیجه حاصل از این سیاست ها در سطح جامعه چندان مطلوب نیست و باید رونق تولید و اشتغال از مسیر افزایش سرمایه گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند بیکاری جوانان، عدم تزریق نقدینگی لازم به بخش تولید و اشتغال، ابر بحران صندوق های بازنشستگی، بدهی دولت به این صندوق ها، چالش قانون کار برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، واگذاری فاجعه بار بنگاه ها توسط سازمان خصوصی سازی و اثرات تحریم ها وضعیت بغرنجی را در حوزه کار ایجاد کرده و ناهنجاری های اجتماعی و ترمیم آسیب های این حوزه باید در دستور کار وزارت کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: علاوه بر این طرح هدفمندی به درستی اجرا نشده و موضوع مهارت آموزی برای بازار کار و ابربحران قانون تامین اجتماعی از دیگر چالش های حوزه کار هستند و با وجود همه این موارد، اجرای هر برنامه ای برای بهبود در حوزه کار نیازمند بهبود و تغییر فرهنگ و اخلاق کار است و کارمندی که حتی برای جواب سلام ارباب رجوع و پاسخ به وی سرش را بلند نمی کند، همه برنامه ریزی ها و اقدامات را بی اثر خواهد کرد.

 آل هاشم همچنین  اظهار داشت: مقابله با آفند عامل دشمنان با توجه به الزامات آمادگی این حوزه بسیار سخت است و باید در این زمینه دوره های ویژه ای برای ائمه جمعه و مسئولان در نظر گرفته شود چرا که جنگ های این حوزه بسیار پیچیده است.

وی خاطر نشان کرد: در چند وقت اخیر به شدت با موضوع جنگ های این حوزه روبرو بودیم و هر چند پیروزی های بالای ۹۰ درصدی داشته ایم اما با شکست هایی نیز روبرو شده ایم و در این نوع جنگ ها دشمن با ایجاد سازمان های غیردولتی با کاربری های کاذب در حوزه های مختلف به دنبال بی ثباتی و ناکارآمدی و فروپاشی سیستم هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: تمرکز دشمن در این جنگ بر حوزه های زیربنایی از دارو و غذا گرفته تا حوزه دیپلماسی، اقتصاد و حتی بخش دفاعی متمرکز است و باید با ارائه آموزش های لازم به مردم و مسئولان از آسیب پذیری کشور از چنین ناحیه های حساسی جلوگیری کرد.

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :