فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۶ نفر از شکارچیان متخلف در منطقه شکار ممنوع ارتفاعات میشو واقع در شهرستان مرند دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹ 08 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، حسین فایق روز شنبه در جمع خبرنگاران، از تشکیل پرونده برای متخلفین و تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پروانه شکار و صید در سالجاری از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده است، برای ترمیم جمعیت حیات وحش و بهبود وضعیت زیستگاه های استان هر گونه تعرض به حیات وحش ممنوع می باشد.
وی از مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد در صورت مشاهده متخلفین شکار و صید از طریق تماس با شماره ۱۵۴۰ مراتب را اطلاع رسانی کنند.
فایق با اشاره به عملیات مشترک گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست مرند و شبستر، اظهار داشت: این دو مجموعه با همکاری اعضای گروه زیست محیطی یاشیل میشو در مناطق شکار ممنوع شکارچیان مزبور را دستگیر و تعداد ۶ قبضه سلاح شکاری از انها کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه افراد متخلف فوق پس از عملیات تعقیب و گریز به دانم افتادند، اظهار داشت: تعداد لاشه سه قطعه اردک وحشی و لاشه ۹ قطعه کبوتر چاهی به همراه سلاح شکاری ساچمه زن و تعداد بیش از ۱۰۰ عدد فشنگ ساچمه ای نیز از انها ضبط شد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :