دو فوریت لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز تأمین مالی پروژه‌های قطار شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی از طریق انتشار اوراق مشارکت مصوب شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 17 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و سی و سومین جلسه شورای شهر تبریز با دو فوریت لایحه شهرداری مبنی بر تأمین مالی پروژه‌های قطار شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی از طریق انتشار اوراق مشارکت مصوب در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز موافقت کردند.

بر همین اساس برای دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز اقدام صادر شد که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای قطار شهری و یک هزار میلیارد تومان برای اتوبوس خواهد بود.

شهردار تبریز در این خصوص اظهار کرد: اوراق مشارکت در بودجه دایمی در مجلس پیش‌بینی شده و ما باید سریعا جمع بندی خود را برای بهره‌مندی و اخذ این اوراق مشارکت انجام دهیم.

یعقوب هوشیار افزود: هنوز رقم این اوراق مشارکت مشخص نشده و در حال چانه‌زنی هستیم ولی پیشنهاد ما یک هزار و ۲۰۰ میلیارد است و بر سر آن چانه خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تأمین اتوبوس تلاش داریم هزینه‌های خود را با منابع غیرنقدی تأمین کنیم ولی شرکت‌های تولیدکننده رغبتی به این کار ندارند و در این راستا از ظرفیت اوراق مشارکت استفاده می‌کنیم.

شهردار تبریز یادآور شد: یکی از سیاست‌های برنامه‌ای شهرداری توسعه ناوگان اتوبوسرانی است که تلاش داریم به وعده‌ خرید ۵۰۰ اتوبوس عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :