کد خبر: ۱۱۰۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 12 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از طلب بیش از 220 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل فقط از دو سازمان بیمه‌گر تأمین اجتماعی و بیمه سلامت خبر داد و گفت: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل دکتر مظفرپوردر جمع اصحاب رسانه گفت: ازلحاظ قانونی بیمه ظرف ۱۵ روز باید ۶٠ درصد هزینه‌ها را به دانشگاه پرداخت کند و مابقی آن طی سه ماه آینده انجام شود ولی درصورتی‌که ما از سال گذشته طلب بیمه‌ای داریم و طی نه ماه گذشته از بیمه تأمین اجتماعی ۱۳۶ میلیارد تومان و چهار ماه بیمه سلامت ۸۴ میلیارد تومان طلب داریم و هیچ دریافتی نداشته‌ایم.
دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این مساله با توجه به فروش نقدی شرکت‌های دارویی و لوازم مصرفی، تأمین این موارد را در بیمارستان‌های کشور، با دشواری، همراه نموده است.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در جامعه به سبب تورم اقتصادی و مشکل تأمین منابع مالی، گفت: همکاران بنده با تمام وجود تلاش نمودند تا همچنان خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان و هم استانی‌ها ارائه شود، بستر‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، همچنان فراهم بماند و مطالبات مالی پزشکان و کارکنان به‌تدریج پرداخت شود.
این مسئول افزود: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.
وی اذعان داشت: به‌طور حتم پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر علی‌الخصوص سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آن‌ها را از این وضعیت فوق بحرانی نجات می‌دهد و می‌توانیم مطالبات شرکت‌های دارویی، پزشکان، پرسنل و ... را پرداخت نمائیم.
دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه ادامه وضع موجود بسیار سخت می‌باشد، بیان داشت: از مسئولین و مدیران استانی و کشوری درخواست داریم بصورت اورژانسی به این مسئله ورود پیدا نمایند تا ما در ادامه مسیر شرمنده مردم عزیزمان نشویم و بتوانیم همانند گذشته به ارائه خدمات مناسب به آنان بپردازیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: همچنین از خیرین محترم تقاضا داریم در این وضعیت سخت مالی، همانند دوران اپیدمی کرونا، به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیایند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار