یک خلبان با اشاره به فرود اضطراری بوئینگ 747 عازم بندرعباس گفت: جدا شدن قطعات موتور هواپیما ارتباطی به وظایف خلبان ندارد. ضمن این که این هواپیما با وجود خاموش بودن دو موتور، کنترل شده و همه مسافران به سلامت بر زمین نشسته‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 21 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، کاپیتان هوشنگ شهبازی در گفت‌گو با گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه خلبان در زمان بروز نقص فنی هواپیما وظیفه فرود اضطراری در نزدیک‌ترین فرودگاه را دارد، افزود: خوشبختانه هواپیمای بوئینگ 747 با درایت خلبان به خوبی کنترل شد و همه مسافران نجات یافتند.

وی تصریح کرد: هر هواپیما کتابی مخصوص برای درج اشکالات یک ماه گذشته از سوی خلبانان قبلی دارد تا مهندسان فنی آنها را رفع کنند و خلبان جدید نیز در جریان رفع اشکالات قرار بگیرد.

کاپیتان شهبازی با بیان اینکه در کتاب این هواپیما به لرزش موتور اشاره شده بود، ادامه داد: خلبان در صورت نبود ایراد در کتاب هواپیما باید پرواز را انجام دهد که پیش از انجام پرواز تائیدیه سلامت کیفی و ایمنی از گروه مهندسی پرواز تحویل خلبان می‌شود.

کاپیتان بوئینگ 727 با بیان اینکه خلبان پیش از انجام پرواز بخش‌های مختلف هواپیما را وارسی و بررسی می‌کند، اضافه کرد: اگرچه خلبان باید هواپیما را به لحاظ نبود نقص فنی بازبینی کند، اما این امر برای موتور هواپیما صدق نمی‌کند، چرا که موتور هواپیما تنها پس از روشن شدن آن قابل امتحان خواهد بود.

وی تاکید کرد: خلبان این هواپیما با اعتماد به گروه مهندسان پرواز، هواپیما را به پرواز درآورده است اما دقایقی بعد از پرواز متوجه لرزش موتور و رفع نشدن ایراد قبلی می‌شود.

خلبان این هواپیما با اعتماد به گروه مهندسان پرواز، هواپیما را به پرواز درآورده است اما دقایقی بعد از پرواز متوجه لرزش موتور و رفع نشدن ایراد قبلی می‌شود.

کاپیتان شهبازی با تاکید بر اینکه در جریان پرواز هواپیمای بوئینگ 747 یکی از پره‌های کمپرسور جدا شده و به داخل موتور می‌رود، اظهار کرد: توربین هواپیما شروع به لرزش و از هم پاشیدگی می‌کند و درنهایت نیز بخش انتهایی موتور کنده شده و در اثر اصابت به موتور دیگر نیز آسیب می‌زند و به همین علت نیز دو موتور هواپیما از سوی خلبان خاموش می‌شود.

وی با بیان اینکه در این میان قطعات جدا شده، بال هواپیما را نیز دچار آسیب کرده و نشت بنزین رخ می‌دهد، گفت: اینکه قطعه‌ای از موتور هواپیما جدا می‌شود و یا بال هواپیما دچار آسیب می‌شود، تقصیر خلبان نیست.

کاپیتان شهبازی با تاکید بر اینکه علت بروز این اتفاق را باید اداره سوانح سازمان هواپیمایی کشوری بررسی و اعلام کند، ادامه داد: باید اعلام شود که چرا موتور هواپیما لرزش داشته و کدام مهندس مکانیک این هواپیما را به خلبان تحویل داده است؟

به گزارش آنا،‌ 23 مهرماه امسال یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 ماهان ایر که از تهران به مقصد بندرعباس عازم بود، به علت نقص فنی در موتور و جدا شدن بخش‌هایی از آن در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار