مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خبر داد:
با شروع عملیات برداشت کلزا در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود برداشت این محصول نسبت به گذشته افزایشی ۱۰۰ درصدی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ 24 April 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علیرضا دورباشی‌زاده گفت: از یک‌هزار هکتار کشت کلزا در مزارع آیشی، پیش‌بینی می‌شود که ۲ هزار تُن دانه روغنی برداشت شود که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایشی ۲ برابری دارد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در مزارع آیشی هفت‌تپه از ۵۰۰ هکتار به یک هزار هکتار افزایش یافته است، تأکید کرد که این افزایش چشمگیر به تحقق شعار سال و توسعه صنعت نیشکر در منطقه کمک خواهد کرد.

انجام مراحل کاشت و داشت کلزا به‌صورت کاملاً بومی

همچنین، عادل رفعت‌جو معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه گفت که به دلیل خرید ادوات کشت کلزا با حمایت‌های مدیرعامل توسعه نیشکر و مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه، مراحل کاشت و داشت کلزا برای نخستین‌بار به‌صورت کاملاً بومی توسط کارکنان این واحد نیشکری انجام شده است.

توسعه اشتغال محلی یکی از اهداف کشت‌های غیرنیشکری از جمله کلزا در کنار کشت نیشکر است که به گفته مسئولین امر، با گسترش این کشت‌ها، اشتغال منطقه در کنار تولید، تقویت می‌شود.

تلاش شرکت توسعه نیشکر در سال مزیّن به «جهش تولید با مشارکت مردم» این است که از همه ظرفیت‌های واحدهای نیشکری برای تحقق این شعار و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی استفاده کند. کشت‌های غیرنیشکری مثل گندم، کلزا و آفتاب‌گردان در کنار کشت نیشکر، توسعه نیشکر را به «شرکتی راهبردی» در حوزه کشاورزی تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار