رییس شورای اسلامی شهر تبریز ؛
رییس شورای اسلامی شهر تبریز با گرامی‌داشت نهم آبان، روز جهانی شهرها گفت: اختصاص یک روز از سال به موضوع شهر توسط سازمان‌ ملل متحد، نشان‌دهنده جایگاه خطیر مباحث شهری بوده و بستر ارزشمندی برای طرح دغدغه‌های زندگی شهروندی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 29 October 2015

به گزارش تابناک تبریز، دکتر شهرام دبیری با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر از دیرباز به عنوان یک موجود زنده و تپنده مطرح است؛ بنابراین مباحث مرتبط با آن، طبیعی است که هر روز نیازمند واکاوی و تحلیل است.

وی شاخص های زیست‌محیطی و سلامتی و همچنین مباحث هویتی و فرهنگی را ضرورت مهم زندگی شهروندی خواند و تصریح کرد: توسعه و تکامل شهرها باید در خدمت تعالی شهروندانش شود؛ از این رو، طبیعی است که بدون در نظر داشتن ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی، فرآیند توسعه، با ایده‌آل‌های انسانی و اخلاقی، منطبق نخواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه تاکید کرد: با در نظر داشتن گسترش زندگی صنعتی و تزریق آلاینده‌های شیمیایی در کالبد شهرها، در کنار حفاظت از فضاهای طبیعی، ایجاد و توسعه محیط‌های سبز و بانشاط، از نیازهای مهم شهرها است.

دکتر دبیری با تاکید بر این‌که شهرها در بستر حیاتی خود نیازمند صیانت از هویت و اصالت خود هستند، متذکر شده است: در این راستا، باید ساز و کاری در دست مجریان و مدیران شهرها باشد که طبق آن، منافع اجتماعی، همواره بر منافع اقتصادی و عمرانی، مقدم باشد.

وی در پایان با گرامی‌داشت 31 اکتبر، «روز جهانی شهر» اظهار امیدواری کرده‌است که این روز، فرصت ارزشمندی جهت طرح و بررسی دغدغه ها و مطالبات زندگی شهروندی، باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
شهر تبریز شهر غیرت و حماسه و تشیع است پس توجه به فرهنگ و اعتقادات بومی تبریز ضرورت زیادی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
شهر نشینی و آداب آن مهم و قابل توجه و حتی آموزش هست، شورا هم در این شهر باید بیشتر آموزش فرهنگی ببیند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :