گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز(قسمت دوم)
جلسه این هفته شورای شهر تبریز از ساعت ۱۰:۰۸ در محل عمارت میدان ساعت در حالی برگزار شد که حاحی پور تنها غایب جلسه امروز شورای شهر تبریز بود.
کد خبر: ۲۴۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 19 June 2016
جلسه این هفته شورای شهر تبریز از ساعت ۱۰:۰۸ در محل عمارت میدان ساعت در حالی برگزار شد که حاحی پور تنها غایب جلسه  امروز شورای شهر تبریز بود.

دبیری،ریاست شورای اسلامی شهر تبریز پس از تبریک و تسلیت مناسبت های در  پیشرو هفته اذعان داشت:مجددا به خاطر مسایلی اخیر که موجب آسیب خوردن  اعتماد شهروندان به شهرداری شده است،معذرت می خواهم.

دبیری اظهار داشت:فساد مختص شورا و شهرداری نیست زیرا رتبه ایران در  آمارهای  سازمانهای شفافیت زایی گویای این امر است.

دبیری گفت:رتبه کشور در  رتبه جهانی  بندی در مورد این امر  133 است که هم ردیف روسیه و قزاقستان هستیم و همچنین رتبه کشورهای همسایه  هچون ترکیه ،بحرین و لبنان و عربستان بهتر از رتبه ی ما از لحاظ مقدار فساد است.

دبیری درباره مقوله فساد ادامه داد:باید قوای سه گانه و تمامی مسولین امر و از طرفی شورا و شهرداری نیز توجه زیادی به آسیب شناسی فساد در سطح ملی داشته باشند تا باعث کاهش فساد شوند.

 در ادامه جلسه مراسم تحلیف دو عضو  البدل شورا برگزار شد که اقایان اعلاالدین نور محمد زاده و محمد باقر  لطفی پس از قرایت سوگند نامه کار خود را بصورت رسمی آغاز کردند.

محمد باقر لطفی در اولین جلسه عضویت در شورای شهر تبریز  با ذکر یاد و نام شهید سید حسن شکوری  گفت:نمی خواستم که جریانات اخیر باعث حضور بعنوان شورای شهر شوم ولی بعد از ورود سعی خواهم کرد در جهت ترمیم و ارتقا حیثیت شورا اقدام و عمل کنم.
لطفم قوی افزود:باتوجه به اینکه در 2سال اخیر  در بدنه ی شهرداری بودم در این شرایط تاکید می کنم :بایستی فضا را به طرفی ببریم که مدیران شهرداری از حالت کما و استرس خارج شوند.تا بتوانیم با تماا شهر را آماده تبریز 2018 بکنیم.
لطفی در مورد جذب گردشگر  ادامه داد:شهرک دانشگاهی ربع رشیدی در دنیا منحصربفرد است که با احیای این اثر می توانیم خیلی عظیمی از گردشگران را به شهر بیاوریم.
لطفی گفت: شورا باید هرگونه تذکر  و اخطار خود را به شهردارتبریر  بدهند نه اینکه بصورت مستقیم انتقادات خود را به مدیران اعلام کنند.

اعلاالدین نورمحمد زاده دیگر عضو تازه ورود شورا گفت:آماری به گوشم رشیده است  که هرسال  200 واحد برای احیای بافت فرسوده ساخت می شود که بایک حساب سر انگشتی می توان گفت با این وضع احیای بافت فرسوده شهر 250 سال طول می کشد.

وی گفت:از بابت تمام بدهی هایم که برخی را خدا پنهان کرده و  برخی را خودم پنهان کرده ام ،عذر خواهی می کنم.

وی گفت:شورا و شهرداری لازم به یک جهش فرهنگی دارد و این جهش نیاز به عزم جدی دارد.
وی ادامه داد:ما شعار جهان شهر تبریز را به شهروندان دادیم ولی عمل نکردیم. تازمانی که  بافت فرسوده و خرابه های اطراف کوه عینالی وجود دارد نمی توان بحث تبریز 2018 را مطرح کرد.

وی در مورد جریانات و دستگیر های  اخیر گفت:درست است که در آن زمان  در شورا نبودم ولی به نوبه ی  خود از شهروندان تبریزی  در این باره معذرت می خواهم  و تصریح کرد نباید خیلی بحث ها رابزرگ نمای کرد زیرا خیلی مشاهده کردم ، بچه ی پولی از جیب پدرش بر می دارد ولی پدر خیلی جنجال به راه نمی اندازد و همت به تربیت فرزنداش می گمارد.

نور محمد زاده گفت:هفته ی بعد استعفایم را تقدیم شورا می کنم زیرا توان کار در شورا را  ندارم و فردی اجرایی هستم و به مسایل حاشیه ی وقت ندارم  و همان بس است که به کارهای 3,4 هزار نفری برسم که  ۱۰ سال است پول شان به من داده اند تا برایشان خانه و آشیانه بسازم ولی هنوز برخی ها خانه هایشان را تحویل نگرفته اند.

نجفی،در واکنش به تراکم فروشی شهرداری  و صدور پروانه ساخت گفت:در 2 ماه گذشت تنها 35 میلیارد تومان از محل صدور پروانه ساخت در آمد داشته ایم و همچنین از محل مازاد تراکم 4میلیارد و 500 هزار میلیون تومان در آمد کسب کرده ایم .
نجفی ،طوری بحث مطرح میشود که ما شهر را فروخته ایم این در حالی است که مقدار در آمدهای مطرح شده در بالا  کفاف حقوق ماهیانه کارکنان شهرداری را  در یک ماه نمی کند زیرا ما ماهیانه 37 میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم.

وی درباره بافت فرسوده  گفت:شورای چهارم باید افتخار کند 1000 واحد در حال احداث برای انتقال شهروندان در بافت فرسوده به واحد های تازه تاسیس دردست دارد.

 نجفی خبر از  آمادگی افتتاح 240 واحد های از 1000 مربوط به بافت فرسوده در بعد از ماه مبارک رمضان داد.

نجفی در پاسخ به انتقاد باغبان از اوضاع سرمایه گذاری گفت:شورای چهارم در حوزه سرمایه گذاری مصوب های زیادی را به تصویب رسانیده است که نتیجه آن کارخانجاتی از جمله واگن سازی برای شهر  بوده است.

وی گفت:6000هزار میلیارد تومان در ۲ سال حجم پروژهای مشارکتی است که شورا مصوب کرده است که در نوع خود و باتوجه به سابقه تبریز بی نظیر بوده  است.

نجفی درمورد جریاتات اخیر اذعان داشت:در شهر نزدیک به ۲ میلیون نفری خیلی اتفاقات می تواند بیافتد ولی از جهتی آسیب شناسی مسایل کار پسندیده ای است.

درسخوان:آزادی بیان لازم توسعه شهر است

درسخوان،آزادی بیان لازم توسعه شهر است.من از شهردار تبریز میخواهم به قلم و خبرنگار احترام زیادی قایل شوند و نبایستی با کسانی که از شهرداری انتقاد می کنند برخورد شود.

در پایان این جلسه شورا لایحه دو فوریتی توسط شهرداری برای کمک 400 میلیونی به آزاد سازی زندانی های بی گناه به شورا ارایه کرد،و اعضای شورا نظرات خود  را به شرح زیر اعلام کردند.

شیاری:اعضای شورا از جیب خودشان کمک کنند

شیاری،دوستان اعضای شورایی که می خواهند به زندانی ها کمک کنند اول باید دست خود را به جیب خودشان ببرند نه اینکه پول بیت المال را که حتی ایتام نیز در آن سهیم هستند را به زندانی ها ببخشند.
شیاری افزود،خواهش داریم این لایحه به کمیسیون ها ارجاع دهند تا بصورت کارشناسی تصمیم گرفته شود.
وی افزود:شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مالی روبرست ،چرا باید 400 میلیون پول بیت المال را بخشش کنیم؟


چمنی:یک ماه حق الجلسه شورا به آزاد سازی زندانیان اختصاص  یابد
چمنی ،پیشنهاد می دهم اعضای شورای شهر  در راستای فرهنگ سازی آزاد سازی زندانی های بدون گناه یک ماه حق الجلسه شان را اعطا کنند.

جعفری :متعجب هستم و.نمی دانم شهرداری پول دارد یا ندارد؟!وقتی پول نداریم حقوق بدهیم چرا باید هبه اینچنینی بدهیم؟
و در نهایت این لایحه دو فوریتی در صحن علنی شورا رای نیاورد و مقرر گردید به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

 و در ادامه جلسه برخی از اعضای شورا طی نامه کتبی خواستار تعطیلی برنامه شهرمیز شده بودند که شیاری در این باره  گفت:انتخابات شورا نزدیک است برخی مدیران عزم شورای نشینی دارند و از طرفی اعضای شورا نیز تمایل به انتخاب دوباره  به شورا دارند.فلذا عدالت بین کاندیدها اقتضا می کند که این برنامه که هزینه هنگفتی برای شهرداری دارد،تعطیل شود.

حاجی زاده دراین باره گفت:بازار نامه ها و امضا کردن ها داغ است و امیدواریم در این روزهای نارام ،برخی دوستان اوضاع را ناآرام تر نکنند.

نجفی ،شورا برای این کار مبلغ 2 میلیارد مصوب کرده است ولی قرارداد فی مابین شهرداری و صدا سیما برای پخش این برنامه مبلغ 960 میلیون تومان است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار