رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران را به‌عنوان مهم‌ترین مرکز گردشگری حلال دنیا عنوان کرد و گفت: تبریز در شهریورماه سال جاری میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای ACD خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 12 July 2016

 مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در حاشیه افتتاح دبیرخانه تبریز 2018 در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم فرهنگ دوست آذربایجان‌شرقی توانستند در سال‌های اخیر با ایجاد زیرساخت‌ها و اقدامات خوب فرهنگی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده و مجوز تبریز را به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 بگیرند.

وی افزود: مقدماتی در حال حاضر فراهم می‌شود تا بتوانیم در سال 2018 برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای ایجاد شرایط مناسب و فراهم کردن بستر از ظریفت‌های گردشگری تبریز پیش‌بینی و برگزار کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه هدفی را در بخش گردشگری به‌عنوان یک استراتژی دنبال می‌کردیم که در حقیقت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری حلال کشور بود تا بتوانیم به‌عنوان مهمترین مرکز گردشگری حلال دنیا شویم ادامه داد: ما همه اصول و مبانی گردشگری حلال که خیلی از کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد آن هستند را رعایت می‌کنیم.

سلطانی‌فر گفت: شهر تبریز زیرساخت‌های بسیار مناسب گردشگری، فرهنگی، تاریخی و ... دارد و با داشتن این ظرفیت‌ها، می‌تواند به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم طبیعت‌گردی کشور محسوب شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای سال 2018 در نظر گرفته‌شده و از مدت‌ها پیش، مقدمات لازم باهدف هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها آغازشده است.

سلطانی‌فر از آغاز به کار ستاد ملی تبریز 2018 در تهران خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در امر گردشگری، فرهنگی، تاریخی در جلسات این ستاد شرکت خواهند کرد.

همچنین دقایقی پیش مجتمع فرهنگی، تجاری، رفاهی و اداری ستاره‌باران واقع در خیابان 22 بهمن تبریز نرسیده به نصف راه توسط سلطانی‌فر افتتاح شد./فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
من یک تبریزی هستم ولی انتقادی از سلطانی فر دارم و آن اینکه چرا همه نیروی تان را گذاشتید بالای شهر از جمله ائل گلی و ولیعصر و گلشهر و محوطه هتل مرمر و دروازه تهران و پل کابلی و باغلار باغی و چهار راه آبرسانی ... مگر نصف شهر تبریز از جمله پل قاری کورپسی به پایین تا میدان راه آهن جزو تبریز به حساب نمیآید چرا به آسفالت و نور پردازی و زیباسازی و روشنایی خیابانها و آبادی و چمنکاری و درختکاری و وضعیت پیاده روها رسیدگی نمیکنید بخصوص و بخصوص منطقه رسالت که عینآ مثل روستا میماند من قصد جسارت به هموطنان روستایی ندارم ولی وضعیت را میخواستم بگویم مگر بودجه اختصاص یافته برای خرج و آبادی و زیبا سازی کل شهر تبریز نیست آیا گردشگران فقط از بالای شهر بازدید خواهند کرد این کمال بی انصافی و بی عدالتی است که بودجه را برای کل شهر تبریز اختصاص بدهند ولی شما برای بالای شهر تبریز خرج کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :