استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که توجه به اقتصاد روستاها جزو اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است، گفت: بر همین اساس دولت 85 درصد از مجموع هزینه های مربوط به طرح های تغییر الگوی کشت را با وجود تمام کمبودهای مالی، پرداخت می کند.
کد خبر: ۲۸۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 24 August 2016
اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از طرح آبیاری قطره ای روستای کافی الملک شهرستان شبستر، افزود: هرچند امسال یکی از سال های سخت مالی برای دولت است اما به دلیل اعتقاد به توسعه روستایی و توجه به طرح های مختلف بخش کشاورزی در حوزه های آب و خاک، این دولت در هر روستایی که طرح هایی با این هدف اجرا شود، 85 درصد هزینه های مربوطه را تامین کرده و بقیه نیز باید از سوی اهالی تامین شود.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان های حوزه دریاچه ارومیه ، اظهار کرد: از آن جا که پسروی آب این دریاچه موجب خسارت به بخش کشاورزی شده است، روستاییان باید با اجرای طرح های مختلف تغییر الگوی کشت و نیز آبیاری های تحت فشار، از تسهیلات دولتی بهره مند شوند و درآمد حاصل از تولیدات روستایی را افزایش دهند.

جبارزاده  احیای کشاورزی در روستاها را یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید بیان و اظهار کرد: اقدامات خوب و مفیدی در این زمینه توسط دولت اجرا شده است که البته کافی نیست و طرح های مختلفی برای احیای اقتصاد روستاها در دست اجرا می باشد که نتایج آن طی سال های آتی مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه توجه دولت تدبیر و امید به روستاها با وجود کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت بسیار فراتر از توجه دولت های گذشته است، تشریح کرد: متاسفانه این خدمات توسط عده ای نادیده گرفته می شود، در حالی که باید در قضاوت ها و تحلیل های خود جانب انصاف، مروت و مردانگی را رعایت کنیم.

جبارزاده ادامه داد: در چنین فضایی دولت تدبیر و امید با تمام مظلومیت، بدون توجه به تحلیل های نادرست از عملکرد خود، کمر همت به توسعه روستاها و توجه به عمران و آبادانی مناطق مختلف روستایی گرفته است.

وی با اشاره به عملکرد موفق دولت در بخش اقتصادی و به ویژه حوزه کشاورزی و با بیان اینکه در اواخر سال 1392 ذخیره گندم در آذربایجان شرقی تنها برای سه روز وجود داشت، اظهار کرد: اما امروز و طبق آخرین آمار و در سایه بارش های مناسب و بر اساس تدبیر دولت، ذخیره گندم آذربایجان شرقی برای 700 روز وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست.

جبارزاده با بیان اینکه خرید گندم توسط جهاد کشاورزی به صورت روزانه در آذربایجان شرقی صورت می گیرد، اضافه کرد: از حدود دو ماه اخیر تاکنون 510 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که این رقم شاید طی روزهای آینده به 550 هزار تن نیز برسد.

استاندار آذربایجان شرقی، هفته دولت را در حقیقت هفته گرامیداشت ملت خواند و افزود: در جمهوری اسلامی ایران تفاوت و فاصله ای بین دولت و ملت وجود ندارد و دولت مقوله ای جدا از آحاد مردم نیست.

جبارزاده با اشاره به مزیت های اقتصادی و کشاورزی شهرستان شبستر، گفت: دولت و مدیریت استان برای اجرای طرح های مختلف در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه صرفه جویی از آب با اجرای طرح های آبیاری قطره ای عزم جدی دارد.

وی ، اجرای طرح آبیاری قطره ای پایاب چاه بالابنز در روستای کافی الملک را نمونه ای از نزدیکی دولت و ملت خواند و اظهار کرد: اجرای این طرح اتفاق بسیار مبارکی است همراهی دولت و ملت را نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :