استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: رشد و پیشرفت کنونی در استان و تحرک و جنب و جوش در حوزه‌های مختلف، حاصل فضای وحدت، همدلی و همکاری بین همه نهادهاست که در هیچ زمانی شاهد چنین همبستگی برای توسعه و پیشرفت استان نبوده‌ایم.
کد خبر: ۲۸۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 25 August 2016
استاندار آذربایجان شرقی گفت: رشد و پیشرفت کنونی در استان و تحرک و جنب و جوش در حوزه‌های مختلف، حاصل فضای وحدت، همدلی و همکاری بین همه نهادهاست که در هیچ زمانی شاهد چنین همبستگی برای توسعه و پیشرفت استان نبوده‌ایم.

به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان از ویژه‌برنامه اقتصاد مقاومتی شبکه سهند، با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها از عهده مسوولان اجرایی برنمی‌آید، افزود: جا دارد که از نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه که در بحث اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار اقدام و عمل در کنار مسوولان هستند قدردانی کنم.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی و مولفه‌های مختلف آن از جمله اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالاهای تولید داخل باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، گفت: خطبا، علما، روحانیون و سایر گروه‌های مرجع در ایجاد این گفتمان نقش بسزایی دارند و امیدواریم این نقش‌آفرینی را انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت را به مردم استان تبریک می‌گویم؛ چرا که دولت خدمت‌گزار مردم و هفته دولت فرصتی برای ارایه عملکرد دولت به مردم است.

وی همچنین از صدا و سیمای استان که در طول هفته دولت فرصتی ایجاد کرده است تا مسوولان اجرایی استان به ارایه کارنامه عملکرد خود به مردم بپردازند تشکر کرد.

جبارزاده در خصوص خدمات و اقدامات دولت یازدهم در استان آذربایجان شرقی، ابتدا به دو موضوع امنیت و سلامت اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در شرایطی کار خود را آغاز کرد که امنیت به یک خواسته عمومی در منطقه تبدیل شده بود و در این شرایط مهم‌ترین ماموریت و دغدغه این دولت حفظ  و ارتقای امنیت در داخل مرزهای کشور بود.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران تامین امنیت در استان که در همه طول سال به صورت آماده‌باش در خدمت مردم هستند، گفت: امروز در سایه تلاش‌های صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران به جزیره‌ای امن در منطقه تبدیل شده و در این میان استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های برتر از نظر امنیتی است.

جبارزاده اضافه کرد: امنیت مقدمه بقیه خدمات است؛ لذا هم دولت و هم خدمت‌گزاران مردم در استان تلاش کردند هر روز این امنیت را ارتقا دهند و ان‌شاءالله به روزی برسیم که آذربایجان شرقی از هر لحاظ استانی امن و آماده پیشرفت باشد.

استاندار آذربایجان شرقی به دستاوردهای دولت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: بحث سلامت جامعه از مواردی بود که دولت یازدهم خود را متعهد به تامین آن می‌دانست و در این دولت یکی از آرزوهای دیرینه ما در این حوزه محقق شد.

وی با بیان این که امروز همه جمعیت استان تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند، افزود: این بیمه‌ها فقط محدود به صدور دفترچه نیست و مردم در عمل هم از خدمات آنها بهره‌مند می شوند.

جبارزاده در ادامه این گفت‌وگو از توجه ویژه دولت یازدهم به بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: متاسفانه در روزهایی که قیمت نفت بالا بود متاسفانه به بخش کشاورزی بی‌توجهی شد، به نحوی که سهم اعتبارات این بخش از اعتبارات استانی در سال‌های گذشته به 4 درصد رسیده بود.

وی با بیان این که توجه به بخش کشاورزی در اولویت کاری دولت قرار گرفته است، افزود: اگر در سال 92 ذخیره گندم استان به سه تا چهار روز کاهش یافته بود امروز با خرید بیش از 510 هزار تن گندمدر طول سال جاری، ذخیره دو سال مصرف گندم استان تامین شده است که این آمار در 37 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: تولید گندم مورد نیاز استان و حتی مازاد بر آن حاصل توجه به بخش کشاورزی و زحمات کشاورزان و لطف و عنایت الهی بود و امروز دغدغه ما تامین بازار مصرف و صادرات گندم و سایر محصولات کشاورزی است.

وی با بیان این که دولت در بحث عمران روستایی هم اقدامات ویژه‌ای انجام داده، گفت: تنها در بخش آبرسانی روستایی بودجه اختصاص یافته به استان نسبت به سال‌های قبل چهار برابر شده و ده‌ها روستا تنها در طول یک ماه اخیر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی تدوین سند تدبیر توسعه را یکی از بزرگترین دستاوردهای استان در سه سال گذشته عنوان کرد و گفت: این سند بر اساس واقعیت‌ها و ظرفیت‌های استان تدوین شده و امروز همه دستگاه‌های اجرایی ما وظیفه خود را می‌دانند و طبق برنامه عمل می‌کنند.

جبارزاده با بیان این که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از بخش‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: در این کارگروه مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی بررسی و تصمیمات لازم برای رفع موانع تولید گرفته می‌شود که در این راستا 46 جلسه در سال جاری تشکیل شده و 120 تصمیم برای رفع موانع تولید گرفته شده است.

وی با اشاره به سهم 700 میلیارد تومانی استان از تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، گفت: متعهد هستیم که اجازه ندهیم یک ریال از این تسهیلات در خارج از تولید صرف شود و بر این اساس ستاد تسهیل موظف است این تسهیلات را با انجام کارشناسی‌های لازم به واحدهایی پرداخت کند که واقعا به آن نیاز دارند.

وی افزود: در سال جاری687  پرونده در این ستاد توسط کارشناسان بررسی شده و 315 پرونده به سیستم بانکی معرفی شده و بنا داریم تا آخر شهریور تمام تقاضاها را بررسی کنیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: امیدواریم با تزریق این تسهیلات علاوه بر حل مشکلات و بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید بخشی از مشکل بیکاری جوانان نیز حل شود و شاهد اشتغال جوانان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش غیردولتی را از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ما در استان وارث حجم زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام از دولت گذشته هستیم که اجرای آنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست؛ لذا بنا داریم بخشی از این پروژه‌ها را که برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی دارد واگذار کنیم.

وی از شناسایی140  پروژه قابل واگذاری به بخش غیردولتی در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها بعد از طی مراحل قانونی از طریق مناقصه واگذار می‌شوند.

جبارزاده همچنین از افتتاح 864 پروژه عمرانی و خدماتی در سراسر استان همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها 786 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :