رئیس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در تبریز:
زئیس سازمان میراث گردشگری با بیان اینکه در زمینه صدور ویزا نیز تسهیلات مناسبی برای گردشگران و اتباع 190 کشور در نظر گرفته‌ایم، گفت: این اتباع به محض ورود به کشور ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند. همچنین تا چند ماه دیگر صدور ویزا به صورت الکترونیکی می‌شود
کد خبر: ۲۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 29 August 2016
به گزارش تابناک تبریز،مسعود سلطانی فر در دیدار با وزرای گردشگری بنگلادش با بیان اینکه همکاری با کشورهای مسلمان در ابعاد مختلف از ارزش بالایی برای ما برخوردار است، اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها درصدد هستیم تا از ظرفیت‌های کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای مسلمان برای همکاری‌های متقابل استفاده کنیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیپلماسی بین کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جاذبه‌های گردشگری یک کشور همواره مورد توجه و استقبال سایر یک کشورها قرار می‌گیرد.

این مسئول توضیح داد: در کشور ما جاذبه‌های گردشگری فراوانی هم در بخش فرهنگی و تاریخی و هم در بخش گردشگری سلامت وجود دارد و از این ظرفیت کشورهای مسلمان استقبال خوبی داشتند چرا که ما خدمات درمانی با کیفیت به قیمت یک‌سوم تا یک پنجم کشورهای اروپایی ارائه می‌دهیم.

سلطانی فر اظهار کرد: در سال گذشته حدود پنج میلیون و 200 هزار نفر گردشگر خارجی به کشور ما سفر کرده‌اند که با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در نظر داریم تا سال 2025 این تعداد گردشگر را به 20 میلیون نفر برسانیم.

وی با بیان اینکه در زمینه صدور ویزا نیز تسهیلات مناسبی برای گردشگران و اتباع 190 کشور در نظر گرفته‌ایم، گفت: این اتباع به محض ورود به کشور ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند. همچنین تا چند ماه دیگر صدور ویزا به صورت الکترونیکی می‌شود.

وی اظهار داشت: در کشورهای مختلفی دفاتر اطلاع رسانی را با استفاده از بخش خصوصی راه‌اندازی کردیم و دوره‌های آموزشی مختلف را برگزار می‌کنیم و نزدیک به 5 هزار نفر دانشجوی مرتبط با گردشگری به تحصیل مشغول هستند.

وی خطاب به وزیر گردشگری بنگلادش با بیان اینکه خوشحال هستیم که سفر شما برای حضور در این اجلاس می‌تواند زمینه‌ساز گسترش حضور گردشگران کشور بنگلادش در ایران شود، افزود: لغو تدریجی ویزا را بین دو کشور در دستور کار قرار خواهیم داد و برای صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع بنگلادش در آینده اقدام می‌کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به درخواست وزیر بنگلادش در خصوص راه اندازی پرواز مستقیم داکار-تهران گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، ایرلاین های ما با محدودیت ناوگانی مواجه هستند، از این رو برای راه اندازی مجدد پرواز مستقیم داکار – تهران با مشکلات ناوگانی مواجهیم. اگر کشور بنگلادش از امکانات مناسبی در این حوزه برخوردار باشد، پرواز مستقیم بین دو کشور بنگلادش و ایران را راه‌اندازی خواهیم کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :