در آستانه برگزاری جشن گلریزان
محرمی باابراز تاسف از استیجاری بودن ساختمان ستاد دیه ، آن را شایسته خدمات و گستردگی فعالیتهای ستاد ندانسته و از مسئولین استانی و رییس شورای اسلامی شهر تبریز خواست نسبت به اعطای زمین برای احداث ساختمان ستاد دیه مساعدت و همکاری لازم را معمول دارند .
کد خبر: ۳۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 02 May 2015

به گزارش  خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی ، جلسه هماهنگی برگزاری آئین تجلیل از خیرین و دست اندرکاران امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در محل اداره کل زندانهای استان برگزار شد .

در ابتدای این جلسه بنی هاشمی مدیرکل زندانهای استان با خیرمقدم به حاضرین هماهنگی و تعامل دستگاههای مختلف در قالب ستاد دیه را بنابر آیه شریفه قرآن تعاون و همکاری برای نیکی و خیر و تقوا  دانسته و اظهار داشتند : اینکه مسئولین محترم قضایی ، اداری و خیرین و فعالان اقتصادی در این امر خداپسندانه مشارکت می کنند و در جهت کاهش جمعیت کیفری و آسیب های اجتماعی فردی دوران حبس تلاش میکنند برای زندانبانی امری بسیار بسیار مغتنم و با ارزش است که خدای متعال را بر این نعمت شکرگزاریم .بطوریکه در سال 1393 علاوه اینکه تعداد 245 نفر از این مددجویان از سطح زندانهای استان آزاد شده اند زمینه رهایی خانواده های زندانیان و زیاندیدگان نیز فراهم شده است .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محرمی مدیرعامل ستاد دیه شعبه آذربایجان شرقی ضمن سپاس و تشکر از مساعدت و مشارکت دلسوزانه خیرین و دست اندرکاران در امر برگزاری جشن گلریزان گفتند : تعداد 245 نفر زندانی آزاد شده : 124 نفر از زندان تبریز ، 15 نفر از زندان اهر ، 3 نفر از زندان جلفا ، 1 نفر از زندان خوی ، 12 نفر از زندان سراب ، 19 نفر از زندان مراغه ، 9 نفر از زندان مرند ، 25 نفر از زندان میانه ، 5 نفر از زندان هشترود و تعداد 32 نفر از محکومین در شرف بازداشت از پشت میله های آهنی رهایی یافته اند  .

محرمی باابراز تاسف از استیجاری بودن ساختمان ستاد دیه ، آن را شایسته خدمات  و گستردگی فعالیتهای ستاد ندانسته و از مسئولین استانی و رییس شورای اسلامی شهر تبریز خواست نسبت به اعطای زمین برای احداث ساختمان ستاد دیه مساعدت و همکاری لازم را معمول دارند .

محرمی با اعلام اینکه 140 نفر از شهروندان تبریزی در زندان این شهر در حبس می باشند خواستار احساس مسئولیت و مساعدت جدی مسئولین و ازجمله اعضای شورای اسلامی کلان شهرتبریز جهت کمک به تامین اعتبار آزادی تعداد زندانی جرایم غیرعمد شدند .

در ادامه حجت الاسلام و السلمین شریفی رییس کل دادگستری استان ، فعالیتها و خدمات ستاد دیه در سالهای اخیر را بسیار چشمگیر و رضایت بخش اعلام و از تلاش های اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و خصوصاً خیرین بزرگوار و مردم غیرتمند استان در اعطای کمک برای همایش های گلریزان سال های اخیر قدردانی کرد .

شریفی رییس هیات امنای ستاد دیه با تاکید به  جلب اعتماد خیرین و اطلاع رسانی مناسب و کافی و تنویر افکار عمومی نسبت خدمات ستاد . بر سرعت، دقت در هزینه کرد کمکهای اعطایی مردم و خیرین توصیه نموده  و افزودند : باید در کنار قدردانی و تشکر از خیرین ، خدمات ستاد دیه و حتی جزئیات هزینه کرد اعتبارات واریزی مردم را به سمع و نظر عموم رساند تا مردم با اطمینان خاطر و رضایت قلبی در برنامه های آتی ستاد مشارکت نمایند .

حجت الاسلام شریفی با بیان روایتی از حضرت معصومین (ع) مبنی بر معیار بودن خلوص نیت و انگیزه الهی و قصد قربت در امورات اظهار داشت : در امر برگزاری همایش تجلیل و تشکرو تقدیر از خیرین نباید به بالابودن رقم مبالغ ريالی ، دقت کرد بلکه  اصل را خلوص نیّت و قصد قربت وداشتن حسن نوع دوستی و دلسوزی قرارداد که  بایستی این نکته اساسی در تنظیم وتدوین  برنامه همایش تجلیل از خیرین مورد اهتمام جدی عوامل اجرایی قرار گیرد و جوانب موضوع در جلسه آتی هیات مدیره بصورت دقیق بررسی وکارشناسی شود تا خدای ناکرده مایه دلسردی نگردد.

بنابه گزارش خبرنگار ستاد دیه استان ، دکتر شهرام دبیری رییس شورای اسلامی شهر تبریز بعنوان آخرین سخنران این جلسه ضمن تحسین فعالیتها و خدمات ارزشمند ستاد دیه استان افزوند: ما نیز به نوبه خود و به عنوان نمایندگان مردم شریف تبریز از همه عزیزان ، مسئولین دلسوز و خیرین بزرگوار امر آزادسازی شهروندان گرفتار آمده در زندانها قدردانی می کنیم و آماده هر گونه همکاری و همفکری جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیتهای این ستاد مردم نهاد هستیم تا با جلب نظر و همکاری سایر اعضای محترم شورا ی اسلامی شهر مصوبات لازم را بتصویب برسانیم تا  مشارکت خوبی را در جشن گلریزان آتی داشته باشیم .

دکتردبیری با اذعان به ضرورت تهیه تدارک ساختمان مستقل برای این مجموعه ارزشمند و با برکت گفتند : نظر به اینکه در قالب ستاد دیه مسائل و مشکلات شهروندان رفع رجوع و بار سنگین این مشکل و معضل فردی و اجتماعی از دوش مسئولین امر توسط خیرین عزیز برطرف می گردد ضروری  است  هم در موضوع اعطایی زمین و یا ساختمان مازاد  شهرداری به ستاد و اعطای کمک مالی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام عاجل معمول گرددکه  حتماً این موضوع در جلسات آتی شورا با همکاران عزیز مطرح و نسبت به تصویب مصوبه مطلوب در حد شرایط و مقدورات  اهتمام خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :