معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مردم به روحانیت بیش از هر قشر دیگری اعتماد دارند، گفت: روحانیون می توانند نقش بسزایی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت مصرف آب در جهت احیای دریاچه ارومیه ایفا کنند.
کد خبر: ۳۰۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 03 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمد صادق پورمهدی در نشست هم اندیشی ستاد احیای دریاچه ارومیه با روحانیت افزود: در کشور ما موضوع آب در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی است و اگر مورد توجه قرار نگیرد مشکلات مختلفی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چالش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها موضوع آب است ادامه داد: در استان ما بحث آب با توجه به خشکی دریاچه ارومیه و بحران مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گرفته است.

پورمهدی با اشاره به اینکه خشکی دریاچه ارومیه علاوه بر بی آبی مشکلات بهداشتی نیز خواهد داشت گفت: در اثر خشکی دریاچه طوفان نمکی و پراکندگی نمک های دریاچه زندگی 14 میلیون نفر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و این اثرگذاری تا استان قزوین و تهران ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: انجام کارهای فیزیکی وظیفه و تکلیف اصلی دستگاه های مختلف است که به خوبی در حال انجام و پیگیری است ولی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند ارتباط بیشتر روحانیت با ستاد احیای دریاچه هستیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان ها و روستاهای مختلف حضور می یابند و فرهنگ سازی در خصوص مصرف و مدیریت آب انجام می شود ولی اینکه مردم با عمق وجود این مساله را درک کنند نیازمند حضور پررنگ روحانیت است.

وی با بیان اینکه روحانیت نقش بسیار پررنگی در جلب و جذب حمایت های مردمی دارند افزود: هر چقدر دولت برای انجام پروژه های مختلف هزینه کند اگر حمایت مردمی وجود نداشته باشد با شکست مواجه خواهد شد و این یک واقعیت انکارناپذیر است.

پورمهدی اظهار کرد: مجموعه دستگاههای مختلف مکلفند هر نوع اطلاعات مورد نیاز را به روحانیون ارائه دهند تا در محافل مختلف نسبت به اگاه سازی مردم اقدام کنند.

وی ادامه داد: 13 هزار مهندس کشاورزی موجود در استان توسط جهاد کشاورزی استان بسیج شده اند تا در روستاها حضور یابند و در خصوص اصلاح نوع کشت، کشاورزان را راهنمایی و هدایت کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت های دولت از کشاورزان گفت: هر کشاورزی که اقدام به آبیاری قطره ای کند 85 درصد هزینه های آن توسط دولت پرداخت می شود.

وی گفت: خوشبختانه دولت در خصوص کار فرهنگی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه بسیار توجه دارد و هرکس که طرح و برنامه ای برای احیای دریاچه ارویمه داشته باشد حمایت می کند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت نیز در این همایش گفت: در طول تاریخ هیچ رسانه ای به اندازه منبر تاثیرگذار نبوده و از روحانیون درخواست می شود در محافل مختلف نسبت به آگاه سازی مردم در خصوص احیای دریاچه ارومیه و مدیریت مصرف آب اقدام کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که در دین مبین اسلام نسبت به صرفه جویی تاکید شده است، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیای کشور نیازمند مدیریت ویژه هستیم و استفاده از ظرفیت روحانیت در آگاه سازی و فرهنگ سازی اقشار مختلف مردم بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری پیگیر موضوع دریاچه ارومیه هستند، گفت: از جمله مطالبات مقام معظم رهبری احیای دریاچه ارومیه است؛ روی همین اصل نیز نماینده ولی فقیه در ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز حضور دارند تا موضوع به صورت خاص پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :