دکتر حریرچی :
تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، در 50 درصد از شهرهای کشور هیچ و عملیات غیر اورژانسی بدون تخلف و دریافت زیرمیزی صورت نمی‌گرفت.
کد خبر: ۳۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 26 October 2016
 دکتر ایرج حریرچی در نهمین کنگره‌ی ملی مدیریت سلامت اظهار کرد: به صراحت می‌توان گفت عصاره‌ی مدیریتی نظام سلامت در این جمع دیده می‌شود و در این کنگره سعی شده است تا با بهره‌مندی از افراد ماهر و کاردان در حوزه‌ی مدیریت سلامت در صدد رفع مشکلات در این حوزه برآییم.

وی با اشاره به محورهای اصلی سخنرانی خود گفت: روش پرداختی سیستم اقتصادی باز، فضای مالی در حوزه‌ی سلامت و بهره‌وری و کارایی منابع از جمله مباحث مورد بحث خواهد بود.

وی عنوان کرد: طرح تحول سلامت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب آقای هاشمی به عنوان وزیر بهداشت مطرح و تصویب شد و از همان لحظه با تمامی توان در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش شده است.

حریرچی بیان کرد: حداقل زمان لازم برای جذب اعتبار برای این طرح 10سال بود ولی با تلاش‌های بی‌دریغ وزیر بهداشت این طرح در اسرع وقت تصویب و اجرا شد.

وی با اشاره به پوشش همگانی نظام سلامت و برنامه‌های آن گفت: این دو مبحث پس از استقرار دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و کارگروه آن تشکیل شد.

حریرچی با اشاره به تخلفات و رشوه‌گیری گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، در 50 درصد از شهرهای کشور هیچ وعملیات غیر اورژانسی بدون تخلف و دریافت زیرمیزی صورت نمی‌گرفت.

وی همچنین در خصوص نظام‌های مالی غربی عنوان کرد: پرداخت مالیات در راس نظام‌های مالی این کشورها است و این در حالی است که مردم خود را ملزم به پرداخت مالیات نمی‌دانند و این نیز از جمله‌ی مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی متذکر شد: سطح درآمدی باید با توجه به فرهنگ باشد و به این معنی که اگر پزشکی ماشین مدل پایین سوار شود بیماران در مورد او دیدگاه منفی خواهند داشت و مراجعه به او را به عنوان پزشک پسندیده نخواهند دید.

حریرچی با بیان این نکته که متقاضیان کنکور تجربی بیش از سایر رشته‌‍‌ها است، گفت: ارزش‌گذاری در حوزه‌ی کنکور نباید بر این اساس انجام بگیرد که هر کسی از هوش یا استعداد عالی برخوردار باشد، پزشک شود بلکه می‌توان از این افراد در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های مدیریتی استفاده کرد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
یعنی شان پزشک از معلم و استاد دانشگاه خیلی بالاتره؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :