کد خبر: ۳۴۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 10 December 2016
تابناک تبریز در یک سال عمر باقی مانده شورای شهر سراغ اعضای شورای شهر می رود تا از سه سال متن و حاشیه  شورای شهر پرده بردارد. علی فخر آذر عضو شورای شهر تبریز که اخیرا بعد از تعلیق عضویت چند عضو شورای شهر تبریز به دلیل فساد مالی به جمع شوراییان شهر تبریز اضافه شده است، در مقابل خبرنگار تابناک تبریز پاسخگوی سوالات می شود.این گفتگو تقدیم می شود.

با توجه به شرکت شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه کلیبر،خدا آفرین و هوراند، چه نظری درخصوص انتخابات مجلس این حوزه دارید؟
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خوشحالم که در خئمت شما عزیزان تابناک هستم. بله بنده در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی کاندیدای حوزه ی کلیبر،خدا آفرین و هوراند بودم. در این منطقه حدود 580روستا وجود دارد و80درصد ازجمعیت 100هزارنفری این منطقه را این عزیزان  تشکیل می دهد.
 
ازلحاظ فرهنگی و حزبی چند گانگی دراین منطقه حاکم است و در 25سال اخیر عمدتا دوکاندیدا رقیب اصلی یکدیگر هستند وهمیشه رقابت دوقطبی بوده برخی مواقع کفه ی ترازو بر یکی ومواقع دیگر بردیگری سنگینی کرده است. بنده با حول و قدرت الهی توانستم با کمک دوستان حدود 19000 رای را کسب کنم که آمار نسبتا خوبی است.

قبل ازورود به شوراچه تصوری از فضای شورای شهر داشتید والان بعد از مدتی حضور در جمع این شورا آیا تصورتان نسبت به قبل تفاوت کرده است؟

اتفاقات داخلی شورا را خیلی از کسانی که بیرون از گود هستند  نمی توانند تحلیل کنند؛آن چیزی که بنده ازشورا تصور داشتم با واقعیت تفاوت زیادی داشت.

علت رای دادن به دبیری برای ریاست دوباره شورا چه بود؟

باتوجه به شرایط اقتصادی موجود ورویداد 2018سعی براین شد که برای هم افزایی ووحدت کسی را انتخاب کنیم که کفه ی ترازو و هم بستگی زیادی برای انتخاب او وجود داشته باشد تابتوانیم باثبات اعتماد ازدست رفته شورا را بازگردانیم.

قدرت آرای قومیت هادرانتخابات را به چه اندازه میدانید؟

کارکنان شهرداری بابیش از 10هزار نفر میخواهند افرادپاک دست انتخاب شوند تاعدالت برشهرداری برقرار شود؛برخی پیمانکاران که باروش های نادرست پروژه هارا در دست گرفته اند هزینه های زیادی را خرج خواهند کرد تاافراد خودشان به شورا واردشود؛مردم عادی برمبنای شناخت خودرای میدهند که تعدادشان اندک است.
 
تبریز یک کلانشهر مهاجر پذیراست و افراد خواستار این هستند که اشخاصی که به شورا ورود پیدا میکنند از مناطق خودشان هم باشند.

انتخابات شورا متاثر از انتخابات ریاست جمهوری است؟
 
اگردرانتخابات ریاست جمهوری فضای دوقطبی ایجاد شود به تبع آن درانتخابات شوراشهرهم تاثیرخواهد گذاشت.

درسیستم شهرداری مفهومی ازمدیریت شهری وجود ندارد.
اشکالات عمده شهرداری متعلق به سیستم است واگرسیستم اصلاح شود مشکلات هم برطرف می‌شود.

نظرتان درخصوص عملکردشهردار تبریز چیست؟
 
فعالیت های نجفی بیشتر تجارت محور بوده ودر حوزه فرهنگی ضعیف است ولی درکل عملکرد شهردارقابل قبول است.
 
حمایت مجموعه شهرداری از ورزش راچگونه ارزیابی می کنید؟
 
سازمان ورزش شهرداری در خصوص حمایت از ورزش به وظیفه خود خوب عمل نکرده است ولی نجفی به ورزش توجه خاصی دارد.

 علت رای نیاوردن لایحه کمک به تراکتورسازی ناشی از عدم درک اعضای شورا نبوده و روابط ناهماهنگ اعضا شورا این علت راسبب شد.

نظرتان راجع 2018؟

متاسفانه برخی افراد ازاین نوع رویدادها بهره برداری های شخصی می کنند؛ما باید بدانیم انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی برای سال 2018به خاطر آسمان خراش هاویا امکانات مدرنیته نبوده است بلکه برمبنای تاریخی وفرهنگی است؛
اگر گفته می شود تبریز شهراولین هاست باید توجه داشته باشیم که اول بودن درچه حوزه هایی محقق شده است وبرای 2018 باید بیشتر روی انها متمرکز شویم وبرای نمایاندن آن تلاش شود.

استقبال سازمان ها از2018شکلی است

در ادامه گفت:متاسفانه در فرهنگ مهمانپذیری براساس الزامات روز دنیا بامشکل مواجه هستیم،آموزش لازم درخصوص خدمات شهری باید داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :