کد خبر: ۳۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 07 February 2017
 صبح دو روز قبل شبکه استانی سهند برنامه ای تحت عنوان دستاورد را روی آنتن برد تا بلکه بتواند دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه فرهنگ و رسانه به مخاطبان خود عرضه نماید.
مجری برنامه دستاورد  که بزرگترین هنر او مجری گری برنامه های رسمی و تشریفاتی سازمان ها و صدا وسیماست با قرائتی خشک و فاقد هرنوع جذابیتی بدنبال خلق تصاویری ایستا از رویدادهای فرهنگی ورسانه ای استان بود امری که با مشارکت تشریفاتی و خشک شرکت کنندگان برنامه دسترسی به ان چندان سخت نمی نمود.
 
میهمانان این برنامه نیز محمدپور مدیر کل ارشاد اسلامی استان و عزیزی مدیر دفتر خبرگزاری ایرنا آذربایجان شرقی بودند.
 
میهمانان فرصت را برای ارائه گزارش عملکردی مهیج و اسطوره ای از عملکرد خود میها می دیدند و بدون مواجهه با کمترین چالشی از سوی مجری تشریفاتی برنامه ، هر انچه خواستند بیان کردند و این در حالی بود که اگر مجری برنامه تخصصص و مهارت کافی در زمینه رسانه داشت می توانست چالش های تئوریک و پراماتیک سنخیتی بر آنها تحمیل نماید چرا که او مثلا نماینده افکار عمومی بود.
 
میهمانان نیز از طیف های رسانه ای کاملا همسو با دولت انتخاب شده بودند که هرکدام با چند نفر از همکاران خود در برنامه مشارکت داشتند.
مهمترین سئوال یکی از رسانه های حاضر از مدیرکل ارشاد عبارت بود از اینکه بداند برنامه اداره ارشاد برای مدیریت فضای مجازی چیست  که متعاقب آن محمد پور مجددا به ارائه گزارش عملکرد سازمان متبوع خود پرداخت. گوئی سئوالها برای زمینه سازی برای ارائه گزارش عملکرد ایرنا و ارشاد استان فراهم شده بود.
این برنامه نه تنها از نظر شکلی و سطح اجرای آن متناسب با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نبود ، بلکه تنازلی بی روح از آنچه مطلوب فضای رسانه و فرهنگ و هنر استان است محسوب می گردد.
مدیرکل ارشاد هرگز از سوی مجری برنامه یا مهمانان آن بخاطر عملکرد ضعیف آن اداره مورد سئوال قرار نگرفت. سئوال نشد که اجرای گروه هنری ار آرواد آذربایجان با مجوز ارشاد برگزار گردید با کدامی معیار از  دستاوردهای  انقلاب اسلامی  همخوانی داشت؟
سئوال نشد که چرا وضعیت فیلم سازی استان بدین گونه اسفناک است؟
ایرنا مورد پرسش قرار نگرفت که چرا تبدیل به نهادی خنثی و بی اثر در استان شده است؟ چرا این رسانه دولتی در مقابل فسادهایی که در   شورا و بدنه ی شهرداری رخ داد انفعال را به عالی ترین سطح ان رساندند .چرا کسی جوابگوی هنرمندان تبریزی نیست که از حمایت ارشاد تنها اعطای مجوز را می شناسند و با بقیه وظایف ان ادراه غریبه هستند؟
چرا مجری کم بهره از مهارت رسانه ای  برنامه نپرسید این رسانه های منفعل چه کرده اند که نرخ استفاده از ماهواره در استان بالای 60 درصد است و دهها سئوال جدی.
امروز همه مکلف به انقلابیگری هستیم و صدا وسیما مکلف تر . رسانه ها اگر انقلابی عمل نکنند تکمیل کننده رام قطار محافظه کاری ای خواهند شد که ثمره ای و دستاوردی برای انقلاب اسلامی نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :