کد خبر: ۴۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 27 May 2015

شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تبریز، با صدور پیام مشترکی، تدوین و انتشار یادنامه آن استاد فقید و تكريم مقام علمي و ادبي و اجتماعي استاد دكتر اسماعیل رفیعیان را یک حرکت پرارج و درخشان علمی، فرهنگی و ادبی توصیف کردند .
به گزارشخبرنگار ما وبه نقل از معاونت فرهنگی اجتماعی ،در پیام مشترک دکتر صادق نجفی و دکتر شهرام دبیری آمده است: نقش آذربايجان در اعتلای نام ايران كهن به دانش و فرهيختگي، بي‌بديل و چشم‌نواز است. اين ديار پاك، به عنوان تجلّی گاه غيرت و مردانگي، دين و ايمان و آگاهي و فرهنگ، همواره مغبوطِ دوستان و محسودِ دشمنان بوده است .
در ادامه با بیان این که در ميان بزرگان عرصة پارسایی و دانايي آذربایجان، نام استاد فقید دكتر اسماعیل رفیعیان بر تارك سرافرازي آذربايجان و ايران معاصر مي‌درخشد، خاطرنشان شده است: شخصيتي دانشمند كه در درازناي حيات پربار خود، يك تنه، بارِ قبيله‌اي را در عرصه دانش و ایثار بر دوش كشيد. رفیعیان بزرگ، آميزه‌ای از خردگرايي و استدلال و ذوق‌ورزي و احساس بود .
شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین در پیام خود متذکر شده است:   دكتر رفیعیان، بر مبناي باور راسخ بر اين كلام كه «عبادت به جز خدمت خلق نيست»، در ميدان عمل به قامت تمام وارد شده است . نگاهي به فعاليّت عملي و خدمات ماندگار استاد در دستگيري از خلق خدا و برداشتن سنگ حرمان از پيش پاي آنان و توسعه حریم علم و اخلاق اسلامی در جامعه، كه تجلّي زيباي آن در تاسیس و مدیریت شکوهمند دانشگاه آزاد اسلامی تبريز و اهدای گنجینه عظیم شخصی به کتابخانه ملی تبریز نمودار شده است، حديث و حكايتي زيبا از اين دعوي است كه او معتقد بود كه خدا را بايد در گوشة دل بندگانش جستجو كرد .

در پیام مشترک صادر شده،  تكريم استاد رفیعیان، تكريم دانش، فضيلت و فرزانگي خوانده و آمده است:  به نمایندگی از شهروندان فهیم تبریزی، تلاش‌هاي تمامی دست‌اندرکاران دلسوز ایده تدوین و انتشار یادنامه آن استاد فقید و تكريم مقام علمي و ادبي و اجتماعي استاد دكتر اسماعیل رفیعیان در دانشگاه تبریز و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را ارج مي‌نهیم و مراتب سپاس قلبي خود را از همة استادان و صاحبنظران كه با رشحات قلم خود برگ‌هاي یادنامه ایشان را زينت بخشيده‌اند اعلام مي‌كنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :