بسته خبری
چرخ و فلک در حال حرکت است و شب و روز در پی هم می اید و میرود ،و اتفاقاتی و رویداد هایی در اطراف ما می افتد و خبر هیچ ‌گاه متوقف نشده و نخواهد شد. در میان این همه خبر ، خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و یا ممکن است به آسانی از کنار آن بگذریم ، در این میان اغلب رسانه ها به دلیل وابستگی جناحی خود ، خبرهای مرد نظر جناح خود را برجسته و بولد میکنند / لذا بسته خبری تابناک جایی است که این خبر ها را رصد نموده و جهت استفاده مخاطبین خود قرار میدهد و ممکن است گاهی این خبرها از پشت برده خیلی چیزها خبر بدهد . و اینک این بسته خبری را دراختیار مخاطبین قرار داده و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۴۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 30 May 2015

850 هزار نیروی مازاد در بدنه دولت وجود دارد

استاندار آذربایجان شرقی: دولت قبلی بدون پشتوانه علمی یارانه نقدی را بر دوش مردم گذاشت و از سوی دیگر برخلاف سیاست های کلی، بدنه دولت را بیش از گذشته بزرگتر کرد و اکنون 850 هزار نیروی مازاد در بدنه دولت داریم و مشکلات کنونی کشور ناشی از این بی تدبیری های گذشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دولت انتظار دارد دانشگاه ها کارآفرینی کنند، گفت: جهاد دانشگاهی می تواند به عنوان موتور محرکه در این زمینه نتایج تحقیقاتش را به مرحله تولید و فروش برساند و علاوه بر کسب درآمد، در حل مشکلات اشتغال جوانان و توسعه کشور نقش ایفا کند.

اسماعیل جبارزاده در چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: انتظار داریم کارهای سخت، ویژه و غیر معمول را جهاد دانشگاهی اجرا کند.

انتخاب شهردار توسط مردم در حال حاضر قابلیت اجرایی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط مردم در حال حاضر قابلیت اجرایی ندارد، گفت: راهکار این موضوع می‌تواند این باشد که شورا سه نفر را به عنوان کاندیدای شهردار شدن معرفی کند و مردم به این افراد رای دهند.

شهرام دبیری در ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: درست است که در کشورهای مختلف شهردار توسط مردم انتخاب می‌شود ولی در آن کشورها همه چیز حزبی است ولی در کشور ما حزب رواج ندارد.

وی با بیان اینکه اگر فیلترهایی برای این موضوع بگذاریم باز هم انتخابات به طور دموکراتیک اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: راهکار این موضوع می‌تواند این باشد که شورا سه نفر را به عنوان کاندیدای شهردار شدن معرفی کند و مردم به این افراد رای دهند.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های پیش روی شوراها بسیار زیاد است، گفت: مدیریت واحد شهری موضوع مهمی است و امروز اگر در تبریز مدیریت واحد شهری نداریم ولی حداقل مدیریت هماهنگ شهری داریم.

رئیس شورای شهر تبریز افزود: حضور بازرسی کل کشور را به طور متعارف قبول می‌کنیم ولی اگر بیش از اندازه باشد، این موضوع مشکل‌ساز می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه شورا در قانون اساسی و قانون مجلس بسیار بالا است، گفت: شوراها در چهار دوره خود سیر تکاملی را طی کردند و نهادینه شده‌اند.

دبیری خاطرنشان کرد: در شهر و استان ما تعامل خوبی بین اعضای شورا و شهردار و از طرفی بین شورا و مسئولان استان وجود دارد.

جدایی کمالوند از گسترش فولاد قوت گرفت/ خطیبی باز می گردد؟

طبق شنیده ها از طراف باشگاه گسترش فولاد تبریز احتمال جدایی فراز کمالوند از تیم فوتبال گسترش فولاد در حال قطعی شدن می باشد.

شنیده ها از باشگاه گسترش فولاد تبریز حکایت از این موضوع دارد که عدم تمدید قرارداد فراز کمالوند به عنوان سرمربی آبی پوشان تبریزی در حال قطعی شدن است تا مسئولین این باشگاه به سراغ گزینه های دیگری بروند.

امیر قلعه نویی نیز که طبق اخبار جزو گزینه های سرمربیگری آبی پوشان تبریزی بوده نیز به احتمال فراوان منتفی شده است.

آخرین آخبار حکایت از احتمال بازگشت رسول خطیبی به این تیم دارد که این مربی نیز جزو گزینه های مسئولین باشگاه گسترش فولاد تبریز می باشد.

به مسئولین توصیه کرده بودم که سخنرانان معتدل را دعوت کنند

اعتراض آیت الله شبستری به حواشی جلسه نخبگان با رئیس جمهور: به مسئولین توصیه کرده بودم که سخنرانان معتدل را دعوت کنند

سخنران جلسه نخبگان با رئیس جمهور صحبت های بی ربطی انجام داد و فضا را متشنج کرد. در آستانه انتخابات استان ما باید آرام بوده و از سخنرانان معتدل استفاده شود

آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاههای تبریز با اشاره به مسئله همدلی تصریح کرد: همدلی مسئله بسیار مهمی است. مبادا در آستانه انتخابات، آرامش دانشگاهها و مجامع را به هم بزنیم. آن روز در جلسه نخبگان با رئیس جمهور، فردی آمد و صحبت های بی ربطی در راستای مخالفت با نظام انجام داد و جلسه را متشنج کرد. من قبل از جلسه به مسئولین توصیه کرده بودم که سخنرانان معتدل را دعوت کنند اما توجهی نکردند و آرامش جلسه به هم خورد. استان ما آرام بوده و باید آرام بماند. صحبت های تند و تیزی نباید مطرح شود. گرایشات سیاسی هیچ ایرادی در دعوت از اشخاص ندارد اما خواهش من از مسئولین دانشگاهی اینست که سخنرانان معتدلی را در آستانه انتخابات دعوت کنند.

اسامی ۱۷۰ نماینده ای که از رحیمی پول گرفتند منتشر می شود؟!

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تأکید کرد در صورت صدور حکم دادگستری، اسامی ۱۷۰ نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، منتشر می‌شود.

آذرقلم: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تأکید کرد در صورت صدور حکم دادگستری، اسامی ۱۷۰ نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، منتشر می‌شود.

محمد علی‌پورمختار در مورد استعلام کمیسیون اصل ۹۰ در مورد فهرست ۱۷۰ نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند٬ به ایسنا گفت: متأسفانه تاکنون دادگستری تهران پاسخ استعلام را برای ما نفرستاده و در این زمینه توقع داریم دادگستری به تکلیف خود عمل کند و اگر فهرست و اطلاعاتی در این زمینه وجود دارد آن را به ما اطلاع دهد و اگر چنین چیزی وجود ندارد آن را به ما اعلام کند.

گفه می شود نام برخی از نمایندگان آذربایجان شرقی هم به احتمال زیاد در این لیست خواهد بود.

کاهش ۹ درصدی ازدواج و افزایش ۵ درصدی طلاق در آذربایجان شرقی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: ر سال ۹۲ ازدواج ۴۴ هزار و ۴۳۸ مورد بود که با این حساب ازدواج در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: ر سال ۹۲ ازدواج ۴۴ هزار و ۴۳۸ مورد بود که با این حساب ازدواج در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

لیلا جاویدان در نشست خبری به مناسبت هفته جوان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۲۵ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بوده و جوان محسوب می‌شوند، اظهار داشت: از این جمعیت ۵۰۰ هزار و ۶۱۰ نفر پسر و ۵۰۰ و ۴۱ هزار و ۴۷۰ نفر دختر هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه به نرخ بیکاری از جمعیت فعال جوان استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ نرخ بیکاری در استان ۱۲٫۵ درصد و در سال ۹۳ نیز ۹٫۶ درصد گزارش شده است.

جاویدان نرخ باسوادی در بین جوانان استان آذربایجان‌شرقی را ۹۸٫۸ درصد اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه میانگین سن ازدواج در استان برای بانوان ۲۴ سال و برای آقایان ۲۷ سال ثبت شده است، گفت: متاسفانه سن ازدواج پسرها و دخترها در استان آذربایجان‌شرقی ۲ سال افزایش یافته است.

کاهش ۹ درصدی ازدواج در آذربایجان‌شرقی/ افزایش ۵ درصد طلاق

جاویدان با بیان اینکه در سال‌گذشته ۴۰ هزار و ۷۳۲ مورد ازدواج در استان آذربایجان‌شرقی ثبت شده بود، افزود: در سال ۹۲ ازدواج ۴۴ هزار و ۴۳۸ مورد بود که با این حساب ازدواج در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۱۴۵ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که این میزان در سال ماقبل آن ۷ هزار و ۷۷۲ مورد بود که نشانگر افزایش ۵ درصدی طلاق در استان آذربایجان‌شرقی است.

واگذاری نیروگاه تبریز را متوقف کنید

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، از مسئولان خواست با توجه به اینکه شرایط واگذاری نیروگاه تبریز به بخش خصوصی مهیا نیست، این واگذاری را متوقف کنند.

محمداسماعیل سعیدی داظهار کرد: نیروگاه تبریز بر مبنای قانون برنامه توسعه و اصل 44 به بخش خصوصی واگذار می شود که این واگذاری از بابت رد دیون بوده و سازمان تامین اجتماعی و بانک صادرات برای این امر انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه هر دو ارگان بانک صادرات و تامین اجتماعی نه خصوصی هستند و نه دولتی، ادامه داد: با توجه به اهمیت نیروگاه تبریز و اینکه نیروگاه بخش عمومی محسوب می شود، بدون شک واگذاری آن به این دو ارگان مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

وی یادآور شد: بنده در دولت گذشته با رییس جمهور صحبت کرده و از وی خواستم تا در خصوص واگذاری این نیروگاه تجدید نظر کند که خوشبختانه در دولت گذشته این واگذاری متوقف شد ولی با گذشت زمان مجددا بحث واگذاری نیروگاه مطرح شده و روند واگذاری به دو ارگان ذکر شده از سر گرفته شده است.

سعیدی با اشاره به اعتراض شدید خود به این واگذاری اضافه کرد: ما به رئیس جمهور، وزیر نیرو و سازمان خصوصی‌سازی نامه نوشته و تاکید کردیم که این واگذاری نباید اتفاق بیافتد چون این دو ارگان نمی توانند توانایی اداره نیروگاه را داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، با اشاره به نگرانی هایی که برای کارکنان و کارگران این مجموعه ایجاد شده است، گفت: این واگذاری بدون شک مشکلات زیادی را برای مجموعه کارکنان این مجموعه ایجاد می کند و ما از مسئولان می خواهیم تا مهیا شدن شرایط مناسب واگذاری نیروگاه تبریز را متوقف کنند.

ساخت زندان جديد تبريز با فروش زندان فعلي سرعت مي‌گيرد

مديرکل امور زندان‌هاي آذربايجان‌شرقي در مورد زندان تبريز گفت: اين زندان در 97 هکتار با سايت اصلي 17 هکتاري با 20 درصد پيشرفت در حال ساخت است که با فروش زندان فعلي عمليات ساخت ادامه مي‌يابد.

علي‌اکبر بني‌هاشمي در جلسه مجمع عمومي انجمن حمايت از زندانيان هشترود اظهار داشت: عدم حضور نان‌آور خانواده باعث ايجاد مشکلات فراواني مي‌شود و زمينه را براي فروپاشي آن خانواده فراهم مي‌کند.

بني‌هاشمي گفت: زندانيان مي‌توانند با کار در محيط بيرون از زندان هم درآمدي براي خانواده خود دارند و هم مهارتي را آموزش مي‌بينند.

وي افزود: در استان به غير از زندان مرند تمام زندان‌ها در داخل بافت شهري قرار دارند و بالاجبار به خارج از شهر برده مي‌شوند.

بني‌هاشمي گفت: اولويت امسال زندان استان ساخت زندان در شهرستان‌هاي هشترود - مراغه و ميانه است و زندان اهر نيز در سال آينده افتتاح مي‌شود.

وي در مورد زندان تبريز نيز گفت: اين زندان در 97 هکتار با سايت اصلي 17 هکتاري با 20 درصد پيشرفت در حال ساخت است که با فروش زندان فعلي عمليات ساخت ادامه مي‌يابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :