مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: در دستگاه های اجرایی شفافیت و پاسخگویی وجود ندارد و کاغذ بازی و اتلاف وقت ارباب رجوع در ادارات زیاد است.
کد خبر: ۴۱۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 01 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده روز دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان ایلام اظهار کرد:بر اساس نتایج یک پیمایش، وضعیت رضایتمندی عمومی از نحوه ارائه خدمات در دستگاه های اجرایی بخصوص دستگاه های خدمات رسان این استان مطلوب نیست.
 
وی افزود: این در حالیست که شهروندان برای دریافت تمامی خدمات دستگاه های اجرایی و خدمات رسان هزینه پرداخت می کنند و باید حقوق و کرامت آنها حفظ شده و کارشان در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی اضافه کرد: دولت تاکید دارد این منشور دست کم در قوه مجریه به عنوان یک تکلیف اجرایی شده و در مورد آن اطلاع رسانی شود.
 
مهرعلیزاده یادآور شد: تمامی مشکلات بر سر راه تحقق حقوق شهروندی یک شبه حل نمی شود اما باید تلاش کرد شفافیت و پاسخگویی در دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.
 
وی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید امسال 2 برنامه شاخص متناسب با امکانات و شرح وظایف خود در حوزه حقوق شهروندی تدوین کرده و به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی ارائه کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.
 
منشور حقوق شهروندی در 120 بند با پنج ساز و کار از سوی دولت به منظور تحقق کامل حقوق مربوط با افراد در جامعه است که در این منشور علاوه بر حقوق حیاتی و اصولی، حق مردم نسبت به دولت و دستگاه های اجرایی از ضمانت اجرایی برخوردار شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار