نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از بهترین شیوه های آگاهی یافتن مردم از برنامه ها و توانایی ها نامزدها، برگزاری مناظره های زنده تلویزیونی است.
کد خبر: ۴۱۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 01 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛احمد شوهانی افزود: مردم در یک فضای باز و با رعایت اصول دموکراسی و مردم سالاری می توانند انتخاب بهتری داشته و فرد مورد نظر خود را برگزینند.

 وی تاکید کرد: تاکنون مراحل اجرایی تبلیغات و معرفی نامزدها به خوبی انجام شده و امیدواریم در فرصت باقی مانده نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بتوانند با معرفی دیدگاه ها و برنامه های خود مردم را در انتخاب بهتر کمک کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم یادآور شد: یکی از آسیب هایی که همواره و در طول زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها، مجلس و یا ریاست جمهوری مشاهده می شود اینکه نامزدها بجای بیان برنامه ها و روش های خود برای حل مشکلات، شعارهایی می دهند که عمدتا قابلیت اجرایی شدن پیدا نمی کنند.
 
به گفته وی، بیان برخی مطالب که پشتوانه کار علمی و کارشناسی نداشته و ضمانت اجرایی نیز ندارند صرفا برای جلب آرای مردم است ضمن اینکه منجر به ناامیدی آنان نیز خواهد شد.
 
شوهانی اضافه کرد: منابع درآمدی دولت در ایران بطور معمول از 2 محل فروش نفت و مالیات است که حدود آن نیز با درصد کمی تغییر مشخص است و مدیران بر اساس این درآمد برای حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی برنامه ریزی می کنند.
 
نماینده سابق مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، سیروان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این وضعیت 80 درصد درآمدهای کشور صرف امور جاری و پرداخت حقوق کارکنان می شود و در این شرایط، بیان برخی شعارها مبنی بر سه برابر کردن یارانه ها معقول و منطقی به نظر نمی رسد.
 
شوهانی افزود: وعده پرداخت سه برابری یارانه در شرایط کنونی کشور تنها از طریق چاپ اسکناس امکان پذیر است که باعث اختلال در نظام اقتصادی و تورم افسار گسیخته خواهد شد.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه پیام نور تهران یادآور شد: برخی از نامزدها همچنین در این دوره، از برنامه خود برای ایجاد اشتغال پنج میلیونی سخن می گویند که با توجه به تجربه سالیان گذشته امری بعید به نظر می رسد.
 
به گفته وی، حتی بسیاری از آمارهایی که مسئولان کنونی از میزان اشتغالزایی در کشور اعلام می کنند هم در نتیجه پرداخت تسهیلات است و در بسیاری از موارد منجر به ایجاد اشتغال پایدار نیز نمی شود.
 
شوهانی ابراز امیدواری کرد مردم در این انتخابات با حضور حداکثری خود و انتخاب فردی که دارای برنامه بهتری برای مدیریت کشور است، ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت بویژه از نظر اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم قرار دهند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار