در دیدار شهردار تبریز با سفیر آلمان مطرح شد؛
شهردار تبریز در دیدار با سفیر آلمان در کشورمان، با اشاره به بسترهای ارزشمند همکاری تبریز با مدیریت شهری آلمان، بر لزوم توسعه همکاری‌های گردشگری و ارتباطی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 22 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، صادق نجفی در این دیدار خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته، شهرهای مهم آلمان و گروه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری آلمانی، مهم‌ترین هدف ارتباطات بین‌المللی شهرداری تبریز بوده است.
 
وی یادآور شد: راه‌اندازی خط هوایی تبریز-هامبورگ، ثمره ارزشمند این ارتباط صمیمی است که با همکاری شهردار محترم هامبورگ و حمایت‌ مسئولان دیپلماسی و فرودگاهی دو کشور حاصل شد و زمینه مهمی برای توسعه ارتباطات دو کشور با محوریت دو شهر تبریز و هامبورگ فراهم کرد.
 
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، «تبریز 2018» یکی از موضوعات شاخص نمایشگاه گردشگری برلین بوده و طی آن، زمینه‌های مناسبی برای همکاری‌های مختلف عمرانی، گردشگری و خدماتی بین دو شهر حاصل شده‌است.
 
نجفی با اشاره به پیشینه حضور صنایع آلمانی در تبریز گفت: بخشی از واحدهای صنعتی تبریز و ابنیه تاریخی این شهر مانند عمارت تاریخی شهرداری تبریز، از دوره ارتباطات صمیمی تبریز با متخصصان آلمانی به یادگار مانده‌است؛ امروز آن همکاری صمیمی و تاریخی، در مسیر احیا قرار گرفته و از سفیر محترم انتظار داریم زمینه‌های لازم را برای تحقق این امر فراهم کند.
 
وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌های مشترک، تسهیل در ارتباطات گردشگری و مناسبات فرهنگی و ورزشی، از جمله راهکارهایی است که با حمایت سفارت دو کشور، نتیجه‌بخش خواهد بود.
 
میکائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان نیز در این دیدار، با تقدیر از مهمان‌نوازی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: سفر به تبریز و بازدید از آثار ارزشمند تاریخی این شهر، از بهترین خاطرات حضور هر گردشگر خارجی در ایران است.
 
وی با اشاره به این‌‌که زیبایی و پاکیزگی شهر تبریز، در بین شهرهای ایران کم‌نظیر است، گفت: این ویژگی به همراه هوای مطبوع و برخورداری از مراکز فرهنگی و تاریخی، موجب شده تبریز در موضوعات گردشگری پیشتار شهرهای ایران باشد.
 
برشتولد، با بیان این که مدیریت شهری تبریز نقش قابل‌تقدیر در تقویت همکاری‌های ایران و آلمان داشته است، افزود: هر دو شهر، از شهرهای مهم دو کشور به شمار می‌روند و خط هوایی دو کشور نیز بیش‌ازپیش، ارزش و اعتبار این ظرفیت را ارتقا داده‌است.
 
سفیر آلمان تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت آلمان در ایران، تمام تلاش خود را برای تسهیل ارتباطات گردشگری دو شهر به کار خواهم بست.
 
برشتولد همچنین بازدیدی نیز از بخش های مختلف موزه شهر داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار