استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان گفت: سفر خارجی‌ها را باید به سمت تور گردانی سوق داد چراکه مدیریت سفرهای انفرادی به شدت مشکل است و باید برای تقویت تورها تلاش کنیم.
کد خبر: ۵۱۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 17 October 2017
 مجید خدابخش عصر امروز در جلسه ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز2018 با اشاره به اینکه 760 میلیارد ظرفیت سرمایه گذاری در پروژه‌های گردشگری آذربایجان شرقی شناسایی و معرفی شده است اظهار کرد: باید بتوانیم با کمک نمایندگان مجلس و هیئت دولت بودجه مناسبی برای تبریز2018 در قالب بودجه 97 اعتبار جذب کنیم.

وی با بیان اینکه اغلب پروژه‌های سرمایه گذاری تا زمان برگزاری رویداد تبریز2018 نمی‌رسند افزود: حوزه سخت افزاری زمان بر است لذا باید در حوزه نرم افزاری فعالیت‌ها را گسترش داد چراکه با هزینه کم دستاوردهای زیادی دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی که زمان کمی تا 2018 داریم، باید تکمیل مرکز همایش‌های بین المللی در اولویت تکمیل پروژه‌های 2018 باشد گفت: باید بودجه تکمیل این مرکز را تامین کرده و تا دوماه آینده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

وی سفر 450 هزار گردشگر خارجی در سال گذشته را سفرهای انفرادی عنوان و تصریح کرد: سفر خارجی‌ها را باید به سمت تور گردانی سوق داد چراکه مدیریت سفرهای انفرادی به شدت مشکل است و باید برای تقویت تورها تلاش کنیم.

خدابخش با بیان اینکه نهادهای دولتی باید رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و... خود را در سال 2018 برای طول سال برگزاری این رویداد گردشگری به صورت جزئی و جدی برنامه ریزی کنند اضافه کرد: ادارات استان با مذاکره با دستگاه مرکزی خود در تهران، جلسات و همایش‌های بین المللی خود را در تبریز برگزار کنند.

وی بر میدان دادن به اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در این رویداد گردشگری تاکید کرد و گفت: اگر بخش خصوصی برای 2018 فعالیت جدی نداشته باشد، این رویداد گردشگری نمی‌تواند نتیجه مثبتی در بر داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به تورگردان‌ها به ازای جذب هر گردشگر رقم تشویقی در نظر بگیریم ابراز داشت: کار بیش از 95 درصد تورگردان‌های ایرانی، بردن تور به خارج از ایران است ولی باید به سمتی سوق دهیم که با ارائه طرح‌های تشویقی تورهای خارجی را به ایران وارد کنیم.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار